بررسی طرح ادغام سازمان منابع طبیعی با سازمان محیط زیست

۳۰م دیماه ،

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح ادغام سازمان منابع طبیعی با سازمان محیط زیست در این کمیسیون خبر داد.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیاری از وظایف و اختیارات سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست مشترک است، گفت: بخشی از فعالیت‌های این دو سازمان به صورت موازی و هم‌راستا است لذا می‌توان با ادغام آن‌ها از موازی‌کاری و اتلاف هزینه و امکانات کشور جلوگیری کرد.
 
وی در ادامه افزود: مدتها است که بر روی این طرح تحقیق شده و با توجه به اینکه در حدود ۱۳۶ کشور جهان یعنی سه چهارم آنها سازمان محیط زیست و منابع طبیعی یکپارچه است لذا می‌توان از تجربیات آنها استفاده و تعدد مدیریت را کاهش داد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه سازمانهای دیگری نیز با اشتراک در عملکرد وجود دارد که می‌توان آنها را ادغام کرد، اظهار داشت: در برخی ادغام‌هایی که صورت گرفته کار کارشناسی انجام نشده که نمونه آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در حالی که با ادغام سازمانهایی که فعالیت آن‌ها به هم وابسته است می‌توان در کوچک کردن دولت گام‌های موثری برداشت.
 
وی در پایان تاکید کرد: ادغام سازمانهای منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند به افزایش بهره‌وری در این حوزه‌ها منتج شود.
 
لازم به ذکر است؛ سازمان منابع طبیعی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی مسئول صیانت از منابع طبیعی کشور است و سازمان حفاظت از محیط زیست تحت نظارت ریاست جمهوری قرار دارد.
 
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۶نظر ثبت شده
  1. شاهین:

    این فکر اگر عملی بشه عالیه اما متاسفانه مدتی مطرح میشه و دوباره فراموش میشه نمیدونم چرا

  2. علی خیراتی سلوکلو:

    با سلام بنده ازکارشناسان منابع طبیعی هستم وباادغام به صورت یک وزارتخانه موافق هستم اگر براساس شایسته سالاری وبدون هرگونه رابطه بازی مسئولان انتخاب شوند میتوان نقطه مثبتی برای اینده منابع طبیعی شاهد بود

  3. حمیدرضاشرافت:

    بنده با ادغام دوسازمان منابع طبیعی ومحیط زیست کاملآ موافقم واین کارخیلی زودتر از اینهاباید انجام میشد زیرا وظایف هر دو در یک راستا میباشد ودر کشور های دیگر هم به همین منوال است به نظرم اگر ادغام صورت گیرد حفاظت از عرصه های طبیعی کشوربااقتداربیشتر ودست اندازی هاوتصرفات غیر قانونی منابع طبیعی کمتر میشود.

  4. احمد:

    بنده باادغام دوسازمان طوریکه بعنوان یکی از معاونت های وزارت جهادکشاورزی انجام وظیفه نمایندصددرصد مخالفم وکاملا باعث تضعیف هرچه بیشتردوسازمان وشاهدنابودی هرچه بیشتر منابع طبیعی ومحیط زیست کشور خواهیم بود.ولی اگه این ادغام بصورت تشکیل وزارتخانه مستقل تحت عنوان منابع طبیعی کشورویا معاونت رییس جمهورتحت عنوان منابع طبیعی ومحیط زیست انجام بگیرد بسیارموثربوده وکاملا با ادغام موافقم.

  5. کارشناس:

    همه ما مسءول حفاظت از جنگلها و محیط زیست میباشیم امادر حال حاضراگر تخلفی در جنگل صورت گیرد عوامل محیط زیست میگویند مربوط به منابع طبیعی میباشد،و بالعکس اگر تخلف زیست محیطی صورت بگیرد عوامل منابع طبیعی میگویند مربوط به محیط زیست است و به ما ربطی نداشته و ندارد این عدم مسئولیت پذیری به نفع طبیعت و محیط زیست نمیباشد اگر هر دو سازمان ادغام و وزارتخانه جدید تشکیل شود خیلی خیلی به نفع منابع طبیعی و محیط زیست کشور خواهد بود و دست متخلفان به طبیعت خدادادی کوتاهتر خواهد شد.

  6. محمد علي برزگر:

    سلام. بنده یکی از کارشناسان منابع طبیعی میباشم و نظرم با ادغام دو سازمان مثبت میباشد زیرا اکنون که زیر نظر جهاد کشاورزی میباشیم بعلت فشار وارده از طرف جهاد با معارضین به عرصه های طبیعی با قاطعیت نمیتوان برخورد نمود همچنین بدلیل اعمال نظر مدیران جهاد در انتخاب روئسای اداره و مدیران کل منابع طبیعی افراد لایق بر سر کار نیامده و عمدتا افراد منفعلی میباشند که این امر در بحث ادغام آبخیزداری نمایاد شد و روئسا از افراد آبخیزداری که اطلاعی از قوانین پیچیده منابع طبیعی نداشتند انتخاب شدند .همچنین نمایندگان مجلس نیز بدلیل کسب آرا روستائیان راحتتر میتوانند روئسای منابع طبیعی را زیر فشار قرار دهند زیرا رای اعتماد وزیر جهاد در دستان نمایندگان مجلس میباشد و این در حالی است که انتخاب رئیس سازمان محیط زیست نیازی به رای اعتماد مجلس نداشته و با قاطعیت میتوتند برخورد نماید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.