بررسی علل انشعاب جبهه پایداری در گفتگوی آریا با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: دچار «پارادوکس» شده اند

خبرگزاری آریا-اگر جبهه پایداری هماهنگ با جبهه اصولگرایان به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ورود پیدا کند شاخه قم این جبهه فعال خواهد شد و حرکت مستقلی انجام خواهد داد .
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آریا درباره انشعاب جبهه پایداری به دو شاخه قم و تهران گفت: با شروع کار مجلس نهم و تشکیل دو فراکسیون اصولگرا یعنی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان در مجلس فضا برای فعالیت تحت عنوان جبهه پایداری فضای تنگتری شد چرا که تقریبا این جبهه از فراکسیون اصولگرایان حذف شد.
وی افزود: در واقع از آنجایی که برخی از اعضای جبهه پایداری با اکثریت فراکسیون اصولگرایان تناسب ندارند و حتی از گذشته تا حالا نقطه مقابل آنها نیز بوده اند بنابراین با این حذف و محدود شدن فعالیت طبیعی است این جبهه در روزهای آینده دچار مشکل و به نوعی به گروههای مختلفی تقسیم شوند.
عضو فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: واضح است عدم همکاری و هماهنگی برخی از اعضای جبهه پایداری با تصمیم گیری های فراکسیون اصولگرایان به متن این جبهه کشیده می شود و صف بندی هایی شکل می گیرد لذا از آنجایی که این صف بندی ها با کانون های اصلی خود در قم و تهران ارتباط دارند طبیعی است صف بندی ها به آن کانون ها متصل می شوند و جبهه بندی ها شکل می گیرد و  همانطور که اشاره کردید در حال حاضر ما شاهد بروز دو شاخه در قم و تهران هستیم.
وی ادامه داد: شاخه قم جبهه پایداری که در قم فعالیت دارد دیدگاههای خاص خودشان را دارند و شاخه تهران نیز به دیدگاه خاص اعضای این جبهه در تهران باز می گردد.
نقوی حسینی درباره نقش محوریت آیت الله مصباح یزدی در حل اختلافات این جبهه گفت: بنده معتقدم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم جبهه پایداری می تواند به یک وحدت نظری برسد اما نقطه اتصال این جبهه با جبهه اصولگرایان بحث برانگیز است زیرا  جبهه پایداری یا باید اعلام استقلال و انشعاب از جبهه اصولگرایان مجلس کند که در این صورت  به وحدت خواهند رسید و خواهد توانست حرکت مستقلی انجام دهند .
وی تصریح کرد:اما اگر قرار باشد جبهه پایداری هماهنگ با جبهه اصولگرایان به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ورود پیدا کند شاخه قم این جبهه فعال خواهد شد و حرکت مستقلی انجام خواهد داد که  با یکدیگر قابل جمع هم نخواهند بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد:ابتدای شکل گیری جبهه پایداری با این دیدگاه آغاز شد که دولت احمدی نژاد یک دولت ولایتمدار، اصولگرا و کارآمدی است که در چارچوب ارزشها و اعتقادات حرکت می کند و می تواند عرصه خدمت به مردم را فراهم کند بنابراین با این دیدگاه باید از دولت حمایت کرد در واقع جبهه پایداری با این دیدگاه شکل گرفت و در محافل سیاسی هم به جبهه دولتی ها و دولت گراها معروف شدند البته این مساله هم درست بود و این جبهه برای حمایت از دولت تشکیل شد.
وی ادامه داد: وقتی دولت دچار انحرافاتی شد و به عبارت دیگر جریان انحرافی در دولت شکل گرفت و حتی آقای احمدی نژاد هم نسبت به برخی از اقدامات غیرقابل انتظار این جریان به نقد کشیده شد بنابراین برخی از اعضای جبهه پایداری درباره حمایت از احمدی نژاد دچار تردید و تعارض شدند  از این رو این جبهه در یک پارادوکس قرار گرفت که بالاخره باید از دولت حمایت کند یا با آن مخالفت کند زیرا جبهه پایداری در صورت حمایت از دولت باید پاسخگوی انحرافات اقتصادی ،اعتقادی و فکری درون دولت باشد اما از سوی دیگر از آنجایی که فسلفه شکل گیری جبهه پایداری حمایت از دولت بوده  بنابراین نمی تواند با آن مخالفت کند به هیمن دلیل این جبهه درون خودش دچار پارادوکس شد و  ناگزیرخط سومی را ترسیم کرد.
نقوی حسینی اذعان داشت: خط سوم این بود که جبهه پایداری بحث مخالفت با جریان انحرافی را مطرح کرد اما تاکید داشت کلیت دولت جریان انحرافی نیست و نیروهای متدین با باورهای اعتقادی روی کار آمده است و ما از این جریان و تفکر معتقد و ولایی دفاع می کنیم نه از احمدی نژاد و مشایی. یعنی اگر احمدی نژاد در این جریان قرار دارد ما از وی حمایت می کنیم و در غیر اینصورت از ایشان حمایت نخواهیم کرد به این ترتیب در جبهه پایداری دو گرایش شکل گرفت.
این نماینده مجلس تاکید کرد:در واقع گرایشی از جبهه پایداری همچنان به دولت وفادار ماند و گرایش دیگر با دولت هم گرایی نداشت و حتی به دنبال جریان دیگری مقابل دولت بود در نتیجه انشعابات اخیر به وجود آمد و ما بروز شاهد دو گرایش در این جبهه هستیم که یک گرایش معتقد به هماهنگی با دولت است و در بحث کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم از کاندیدای دولت حمایت خواهند کرد و گرایش دیگر در جبهه پایداری هم گزینه مطلوب خویش را معرفی می کنند.
وی کاندیداتوری الهام از سوی دولتی ها را قطعی ندانست و گفت: الان زود است بر سر گزینه ها وارد بحث شویم در واقع اول باید تشکل ها مشخص شوند و پس از آن فرد یا نامزد موردنظر مشخص شود تا آن فرد سمبل حرکت یک تشکل، جبهه یا سازمان باشد نه آنکه خودمحور باشد و بعد کارهایی انجام دهد که نشود جلوی آن را گرفت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.