بررسی افزایش حق‌ مسکن و خواروبار کارگران به هفته آینده موکول شد

۱۲خردادماه،

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از موکول شدن جلسه افزایش حق مسکن و خواروبار کارگران به هفته آینده خبر داد.

به گزارش Consbank، علی اکبر سیارمه در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت جلسه تعیین حق مسکن و خواروبار کارگران با حضور کارفرمایان، اظهار داشت: نمایندگان کارفرمایی عنوان کردند رئیس کانون عالی کارفرمایی نیز باید در جلسه دو جانبه برای توافق حضور داشته باشد که به سبب مسافرت وی این جلسه تاکنون برگزار نشده است.

وی ادامه داد: باید هر چه زودتر در این‌باره به تفاهم برسیم تا بتوان تکلیف کارگران را روشن کرد.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه با گذشت زمان کارگرن متضرر می‌شوند، گفت:‌ بعضی اختلاف نظرها میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی وجود دارد که می‌توان با مذاکره و جلسات متعدد این مواضع به یکدیگر نزدیک شود.

این فعال کارگری در پاسخ به این سوال که چرا جلسات به صورت سه جانبه برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: شرایط کنونی به گونه‌ای است که امکان برگزاری جلسات متعدد وجود ندارد و با توجه به پایان عمر دولت، این موضوع زمانبر شده است.

سیارمه بیان داشت: کارفرمایان در جلسات قبل در خصوص افزایش حق مسکن و خواروبار عنوان کرده بودند به سبب اینکه دولت کارفرمای بزرگ است هر تصیمیی در این راستا اتخاذ کند کارفرمایان نیز تبعیت می‌کنند.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور افزود: اما دولت معتقد است که کارفرمایان باید به یک تفاهمی در این راستا برسند تا بتوان آن را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: دولت در مسئله هدفمندی یارانه‌ها عملکرد خوبی نداشت و نتوانست تولید و کارفرمایان را حمایت کند.

این فعال کارگری در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور نمایندگان شرکای اجتماعی در اجلاس سالانه سازمان جهانی کار افزایش حق مسکن و خواروبار به تعویق می افتد، تصریح کرد: به هر حال باید منتظر ماند تا در هفته‌های آینده برای این موضوع تصمیم‌گیری کرد.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.