بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس متوقف شد

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نائب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات شوراها دو هفته دیگر به پایان می‌رسد، از توقف طرح استانی شدن انتخابات مجلس خبرداد.

محمد جواد کولیوند در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، دربارهٔ آخرین موارد اصلاح شده قانون انتخابات شوراها، گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با حضور مرکز پژوهش ها، وزارت کشور و نماینده شورای عالی استان ها قانون انتخابات شوراها را تا ماده ۵۰ مورد اصلاح قرار داده و ما امیدواریم که تا دو هفته آینده کل ۸۷ ماده این قانون اصلاح شود.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از پایان موارد اصلاح شده درکمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس دربارهٔ مواد اصلاحی این قانون رای گیر شده و برای طرح در صحن به هیات رئیسه ارجاع می گردد.

وی دربارهٔ طرح استانی شدن انتخابات مجلس، افزود: این طرح در همان مراحل نخستیه بررسی متوقف شد ولی قرار است تا با مکانیزم تازهی دوباره رسیدگی به آن در کمیسیون شوراها از سرگرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها وامورداخلی مجلس با اشاره به طرح محاسبات عمومی در کمیسیون، گفت: این طرح به اقدامات و وظایف کمیسیون های تخصصی در رسیدگی به لایحه بودجه جهت می بخشد، از این رو پس از پایان بررسی این طرح از مسئولان شهرداری ها، شورای عالی استان ها، وزارت کشورو نیروی انتظامی برای نظرخواهی دعوت می‌شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.