بررسی “عرفان اسلامی” از دیدگاه شبکه سحر

مجموعه برنامه “عرفان اسلامی” با هدف آشنایی مخاطبان با کلیات عرفان اسلامی شیعی، در سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر تولید شده و هم اکنون در حال پخش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، “عرفان اسلامی” در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای تولید شده و هر هفته از سیمای انگلیسی پخش می شود.
امان اله پیشنماززاده تهیه کننده و مجری طرح این مجموعه گفت: این برنامه در قالب مستند ترکیبی و با حضور کارشناسان مسلط به زبان انگلیسی حوزه عرفان اسلامی به بررسی دیدگاه های مختلف درباره این حوزه می پردازد.
وی با بیان این نکته که بخش عمده عرفان اسلامی مربوط به نگرش شیعه نسبت به عرفان و برگرفته از آیات نورانی وحی و احادیث و سخنان ائمه علیهم السلام است، افزود: در این برنامه مباحث و موضوعاتی همچون کلیات و مکاتب عرفان (عرفان نظری و عملی)، نگرش ابن عربی به عرفان اسلامی، نگرش شیخ شهاب الدین سهروردی، نگرش ملاصدرا و همچنین نگرش علمای معاصر شامل علامه طباطبایی، علامه قاضی و امام خمینی (ره) درباره عرفان اسلامی توسط کارشناسان مطرح از جمله دکتر محمد فنایی اشکوری، دکتر محمدرضا حجازی، دکتر منصور لقایی، دکتر محمود کریمی، دکتر محمدعلی شمالی و دکتر نصراله حکمت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
پیشنماززاده در ادامه با اشاره به استفاده از مستندات مربوط به متون عرفانی شیعی مانند بخشی از صحیفه سجادیه و مطالب مربوط به امام خمینی (ره) در مورد تفسیر سوره حمد در ساخت این برنامه، اظهار داشت: هر یک از مباحث یاد شده به فراخور موضوع در دو یا سه برنامه مورد بحث قرار می گیرد و در هر برنامه به سه پرسش اساسی مرتبط با موضوع، توسط کارشناس پاسخ داده می شود.
دیگر عوامل تولید برنامه “عرفان اسلامی” عبارتند از: دکتر محمدعلی ایمان پور و دکتر عبداله صلواتی (محققان)، زهیر محمدی و مجید حمیدی (تصویربرداران)، منصور شیروانیان دهکردی (گرافیست)، رضا شفیعی (تدوین) و فرانکلین هاشمی (راوی).
پخش این برنامه از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و شنبه ها ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران از سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر پخش می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.