بررسی لایحه حمایت از خانوده از سرگرفته شد

‘محمد علی اسفنانی ‘نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: لایحه قانون تجارت و لایحه حمایت از خانواده از مهمترین لوایحی است که بدون نتیجه روی میز کمیسیون حقوق و قضایی از مجلس هشتم باقی مانده است.

** ماده ۳۰لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون حقوقی و قضایی تصویب شد

وی در خصوص از سر گیری لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون حقوقی و قضایی گفت:این لایحه که از سوی شورای نگهبان به ماده ۳۰ و ۴۹ آن گرفته شده بود، طی روزهای گذشته یکی از مواد آن در کمیته حقوقی این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

در ماده ۳۰آمده است، پس از صدور قرار ارجاع امر به داوری، هر یک از زوجین مکلفند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ، یک نفر از اقارب خود را که حداقل سی سال سن داشته و متاهل و آشنا به مسایل شرعی، خانوادگی و اجتماعی باشد به عنوان داور به دادگاه معرفی نمایند.

** کمیسیون حقوقی و قضایی از پرکارترین کمیسیون های مجلس هشتم بود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه این کمیسیون از پرکارترین کمیسیون های مجلس هشتم بوده است در عین حال گفت: کارهای باقیمانده از دوره قبل حجم زیادی از فضای کاری این کمیسیون در مجلس نهم را اشغال کرده است و این باعث می شود طرح های فعلی دیرتر رسیدگی شود.

وی گفت: سعی می کنیم طی دوماه آینده تمام طرح ها و لایحه های باقیمانده از مجلس هشتم را به تصویب برسانیم.

سیام/۹۲۵۰ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۲۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.