بررسی پرونده ۱۵۰۰ میلیاردی معوقات بانکی در کمیسیون اصل ۹۰

۳۰م دیماه ،

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از بررسی پرونده ۱۵۰۰ میلیاردی معوقات بانکی در نشست عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، مصطفی افضلی فرد اعلام کرد که در نشست عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰، یک فقره از پرونده‌های مربوط به معوقات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی رقم پرونده مذکور را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد که بخش عمده معوقات بانکی متهم اصلی این پرونده ناشی از لابی گری وی با بانک‌های مختلف دولتی و خصوصی بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تقسیم‌بندی پرونده‌های مربوط به معوقات بانکی اظهار داشت: بعضی واحدهای تولیدی به سبب سیاست‌های نامطمئن پولی و نوسانات شدید ارزی بدهکار بانک‌ها می باشند.

افضلی فرد افزود: بعضی پرونده‌ها نیز مربوط به اشخاصی است که تسهیلاتی دریافتی را در مسیری خارج از موضوع تقاضا همچون سرمایه‌گذاری در خارج کشور و ساخت و ساز هزینه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد که برخورد کمیسیون اصل ۹۰ با پرونده‌های نوع اول حمایتی است و مجلس تلاش می کند در کنار استیفای حقوق بانک‌ها از تولیدگران حمایت کند و با پرونده‌های نوع دوم برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان با تاکید بر مفتوح بودن پرونده معوقات بانکی در این کمیسیون گفت که در بررسی پرونده معوقات بانکی عملکرد نظارتی بانک مرکزی و دیوان محاسبات نیز مورد بررسی قرار گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.