“برزیل” ششمین تولیدکننده بزرگ “نفت” جهان تا سال ۲۰۳۵

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از تازه آژانس بین المللی انرژی؛ تا سال ۲۰۳۵، کشور “برزیل” به ششمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: برزیل که هم اکنون سیزدهمین تولید کننده نفت در جهان است تا سال ۲۰۳۵ به ششمین تولید کننده نفت در جهان تبدیل خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی که کشورهای توسعه یافته مصرف‌کننده نفت را در جهان نمایندگی می‌کند، با انتشار یافتن گزارش ممتاز به نقل از سالانه خود اعلام کرد برزیل تا سال ۲۰۳۵ میزان تولید گاز خود را ۵ برابر و تولید انرژی‌های برگشت‌پذیر را ۲ برابر خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد بر اساس کشفیات برون ساحلی تازهی که در برزیل انجام گرفته است، تولید نفت این کشور تا سال ۲۰۳۵ به ۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در گزارش ممتاز به نقل از آژانس بین المللی انرژی تصریح شده، این میزان افزایش در واقع یک سوم کل افزایش تولید نفت جهان را تشکیل می‌دهد.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، تقاضای نفت برزیل نیز تا این مدت حدود ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. بزریل برای تامین برق مورد نیاز مردم به تولید نفت بسیاری نیاز دارد.

آژانس بین المللی انرژی تصریح کرده است برزیل برای رسیدن به این هدف باید در سال حدود ۹۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

بدین ترتیب، سرمایه‌‌گذاری‌های برزیل در بخش نفت از سرمایه‌گذاری کشورهای خاورمیانه و روسیه در این بخش نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.