«برف روی کاج ها» و «ملکه» بیشترین جوایز را گرفتند

۲۵م دیماه ،

تندیس های منتقدان در دست های سینماگران آرام گرفتند/

سینماپرس- گروه سینما/ منتقدان سینمای ایران در جشن امشب ۲۴ دی انجممن منتقدان بیشترین تندیس ها را به دو فیلم «برف روی کاج ها» و «ملکه» اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، برگزیدگان ششمین جشن منتقدان روز یکشنبه ۲۴ دی ماه با حضور جمع کثیری از اهالی سینما و منتقدان معرفی شدند. در این مراسم علاوه بر معرفی برگزیدگان از ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، پرویز دوایی و جهانبخش نورایی تجلیل شد.

بهترین فیلم

غلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، عباس یاری و ویشکا آسایش تندیس بهترین فیلم را به فیلم «برف روی کاج ها» به تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان اهدا کردند.

بهترین کارگردانی
در این بخش محمد علی باشه آهنگر برای کارگردانی فیلم «ملکه» از گلاب آدینه و ناصر تقوایی تندیس دریافت کرد و مانی حقیقی برای کارگردانی «پذیرایی ساده» دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کرد.

بهترین فیلمنامه
امیر پوریا و بهرام توکلی تندیس این بخش را برای فیلمنامه «برف روی کاج ها» به پیمان معادی اهدا کردند.

بهترین بازیگر نقش اول مرد
تندیس این بخش به مهدی هاشمی برای بازی در فیلم «ضدگلوله» تعلق گرفت و با حضور عبدالرضا کاهانی و حبیب رضایی، رضا عطاران برای فیلم «بی خود و بی جهت» دیپلم افتخار دریافت کرد.

بهترین بازیگر نقش اول زن
تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن با حضور هنگامه قاضیانی و آنتونیا شرکاء به مهناز افشار برای بازی در فیلم «برف روی کاج ها» رسید.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
اکبر عبدی برای بازی در فیلم «خوابم می آد» تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و حمیدرضا آذرنگ برای ایفای نقش در فیلم «ملکه» دیپلم افتخار دریافت کردند.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن
در این بخش با حضور نگار آذربایجانی و سحر عصرآزاد یکتا ناصر برای بازی در فیلم «یکی میخواد باهات حرف بزنه» به عنوان برگزیده تندیس دریافت کرد.

استفاده خلاقانه از دستاوردهای فنی
تندیس این بخش توسط محسن امیریوسفی و محمد تقی فهیم به بهرام عظیمی و گروه انیمیشن سازان تهران ۱۵۰۰ اهدا شد.

استانداردهای حرفه ای تهیه کنندگی
دیپلم افتخار و تندیس این بخش با حضور فرهاد توحیدی و طهماسب صلح جو به منوچهر محمدی برای تهیه فیلم «بوسیدن روی ماه» تعلق گرفت.

بهترین تدوین
در این بخش با حضور سعید قطبی زاده تندیس بهترین تدوین توسط سپیده عبدالوهاب به هایده صفی یاری اهدا شد.

بهترین فیلمبرداری
برگزیدگان این بخش با حضور محمود گبرلو، علیرضا غفاری و محمد بزرگ نیا معرفی شدند. علیرضا زرین دست برای تصویربرداری فیلم «ملکه» تندیس بهترین فیلمبرداری و تورج اصلانی برای فیلم «بغض» دیپلم افتخار دریافت کرد.

خلاقیت و استعداد درخشان ویژه فیلمسازان اول
رضا درمیشیان برای فیلم «بغض» در این بخش از دست داریوش مهرجویی تندیس گرفت.

بهترین موسیقی فیلم
در این بخش با حضور شهرام ناظری و محمدرضا درویشی تندیس بهترین موسیقی فیلم به حسین علیزاده برای موسیقی «ملکه» اهدا شد. کارن همایون فر هم در این بخش برای موسیقی «برف روی کاج ها» دیپلم افتخار دریافت کرد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۹۵۵


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.