برف و باران برای ۹ استان/ هوا سرد می گردد

۱۹م آذر ،

پس از یک هفته که آلودگی هوا نفس بسیاری از شهرهای بزرگ و تهران را گرفت، سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که در ۹ استان برف و باران ببارد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، فردا در استان‌های گیلان، مازندارن و گلستان به طور متناوب باران می بارد و در استان‌های اردبیل، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی برف می بارد.

این بارندگی ها به سبب ورود سامانه بارش‌زا از غرب کشور اتفاق می افتد.‌ این سامانه از اواخر روز قبل وارد کشور شده است و امروز به تدریج نیمه غربی کشور را فرا گرفته و سبب بارش باران و برف در ارتفاعات خواهد شد. ‌با ورود این هوا علاوه بر کاهش دما در این نواحی، نیمه غربی کشور نیز با افت شدید دما مواجه می‌شود.

به همین سبب براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در شمال غرب، غرب، بعضی مناطق جنوب غرب، دامنه های زاگرس و بتدریج در دامنه های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است.

امروز بارش متناوب باران و برف در بعضی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر ثبت شد.
بارش‌ها فردا بیشتر در نواحی شمال کشور ادامه خواهد داشت.

همچنین پیش بینی شده است از اواخر دوشنبه مجددا با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور بارش در نوار غربی کشور آغاز شده و بتدریج در روز سه‌شنبه تمام نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت و در بعدازظهر سه‌شنبه بتدریج بارش در سواحل جنوبی دریای خزر تشدید خواهد شد و دامنه بارش تمام نیمه شمالی کشور را در بر خواهد گرفت.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.