برقراری روابط دیپلماتیک با حفظ احترام و حقوق متقابل

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در دیدار ولایتی با هیئت پارلمانی فرانسوی تاکید شد؛

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسوی بر روابط مثبت، سازنده براساس احترام و حقوق متقابل برای بار دیگر میان ایران و فرانسه تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ “علی‌اکبر ولایتی” در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه در مرکز تحقیقات استراتژیک ضمن خوش‌آمدگویی به ورود آنها در تهران اظهار داشت: در زمان ۳۳ سالی که فعالیت در حوزه سیاست خارجی را داشتم، با شخصیت‌های برجسته فرانسوی دیدارهای متعدد و خاطرات خوبی داشتم.  
 
وی با بیان اینکه برقراری رابطه با شخصیت‌های برجسته فرانسوی منشاء اثرات مثبتی از گذشته تاکنون شده است گفت: رونالد دوما، ریمون وزرای اسبق فرانسوی، فرانس میتران و ژاک شیراک از دیگر شخصیت‌هایی بودند که علاوه بر برقراری روابط دوجانبه میان ایران و فرانسه درباره مسائل مربوط به بوسنی به تبادل نظر با یکدیگر می‌پرداختیم.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همیشه از دعوتی که سفیر فرانسه در تهران از جانب سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه از من صورت گرفت، به عنوان یک ملاقات تاریخی در الیزه یاد می‌کنم.  
 
ولایتی با اشاره به آشنایی و علاقه‌اش به ادبیات و کشور فرانسه خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط مثبت و سازنده براساس احترام و حقوق متقابل یکبار دیگر میان دو کشور ایران و فرانسه شکل بگیرد و این مسیر گامی رو به جلو و پیشرفت باشد.  
 
در ادامه، آیمری دمونتسکیو رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه، در دیدرا با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت پارلمانی فرانسوی با هیجانات بسیار زیادی برای دیدار با شما به اینجا آمده‌اند. 
 
وی با اشاره به فرهنگ غنی ایران گفت: داشتن چنین فرهنگی برای تعادل و تعامل جهان ما لازم است و این سفر در سال ۲۰۲۲ برای ما و شما بسیار تعیین کننده است.  
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه گفت: فرانسه در زمره کشورهایی است که با دقت روند مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنند و انتظارات زیادی از این روند وجود دارد.  
 
وی خاطرنشان کرد: افراد و دیپلمات‌های فرانسوی که شما از آن‌ها نام برده‌اید تجسم کشور ما در چند دهه گذشته بوده‌اند.  
 
وی اظهارداشت: هیئتی که من ریاست آن را برعهده دارم، به نوعی ترکیبی از چهره سیاسی و ملی فرانسه است، چرا که سه نفر از اپوزیسیون و سه نفر از طرفداران دولت در این هیئت حضور دارند.  
 
گفتنی است؛ هیئت پارلمانی فرانسوی متشکل از ۱۴ نفر در دیدار با “علی‌اکبر ولایتی” در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.