برلوسکنی: می‌خواهم در دولت آتی وزیر اقتصاد ایتالیا شوم

۱۸م دیماه ،

Reuters11-1.jpeg

سیلویو برلوسکنی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، با حزب لیگ شمالی به توافق دست یافته تا با ائتلاف با یکدیگر در انتخابات ماه فوریه حضور پیدا کند و وی نیز قصد دارد تا در دولت آتی راست میانه وزیر اقتصاد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیلویو برلوسکنی، اول وزیر سابق ایتالیا در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی ایتالیا عنوان داشت که با روبرتو مارونی، رهبر حزب لیگ شمالی که در زمان دولت آخر برلوسکنی با وی هم‌پیمان ائتلافی بود، به توافق دست یافته است.

بر اساس این توافقنامه حزب مردم آزادی متعلق به برلوسکنی از کاندیداتوری مارونی برای ریاست منطقه لومباردی در شمال ایتالیا حمایت خواهد کرد.

وی به جزئیات بیشتری از این توافق اشاره‌ای نکرد اما عنوان داشت که در دولت راست میانه‌رو همراه با لیگ شمالی رهبر میانه‌روها خواهد بود.

حزب لیگ شمالی حامی سیاست‌های جدی بر مهاجرت بوده و از اعطای قدرت بیشتر به ۲۰ منطقه ایتالیا حمایت می‌کند. این حزب همچنین خواهان درآمد بیشتر از مالیات برای مناطق ایتالیا است.

برلوسکنی اظهار داشت که هنوز مشخص نیست که چه کسی در دولت راست میانه رو اول وزیر خواهد بود اما تاکید کرد: اگر ما پیروز شویم در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.