برلوسکنی: می‌مانم تا دستگاه قضایی را اصلاح کنم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

نخست‌وزیر سابق ایتالیا اعلام نمود که برای اعمال اصلاحات در دستگاه قضایی این کشور مجبور است در دنیای سیاست باقی بماند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با این وجود سیلویو برلوسکنی، اول وزیر ایتالیا تاکید نمود که قصد ندارد برای تصدی مجدد پست اول وزیری نامزد شود.

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا گفت: دموکراسی ما واقعی نمی باش. ما تحت سلطه دیکتاتوری قرار داریم که iبه وسیله قضات اداره می گردد. ما دموکراسی نداریم بلکه تحت حکومت قضات زندگی می کنیم بنابراین این تعهد را در خود احساس می‌کنم که در سیاست باقی بمانم و فعالیت‌های آینده خود را بر روی اعمال اصلاحات در دادگستری متمرکز کنم.

این در حالی است که دادگاهی در میلان نخست وزیر سابق ایتالیا را iبه جرم تخلف مالیاتی iبه چهار سال زندان محکوم نمود اما پس از مدتی محکومیت وی iبه یک سال کاهش یافت. با این حال وکلای مدافع سیلویو برلوسکنی می‌گویند، درخواست بازنگری در حکم صادر شده را iبه دادگاه تجدید نظر تقدیم می‌کنند.

به گزارش تفسیری ایسنا، iبه نقل از خبرگزاری رویترز، درخواست تجدیدنظر دهم نوامبر تقدیم دادگاه می‌شود و بررسی محکومیت صادر شده چند سال iبه طول خواهد انجامید.

برلوسکنی و چند تن دیگر iبه اتهام سندسازی در شرکت رسانه‌ای وی برای پرداخت مالیات کمتر متهم شده بودند. دادگاه همچنین برلوسکنی را iبه مدت ۵ سال از شغل دولتی محروم نموده است.

برلوسکنی که از حکم صادر شده عصبانی بود، با حضور در یکی از شبکه‌های تلویزیونی متعلق iبه خود، تصمیم دادگاه را “آزار قضایی غیرقابل تحمل” عنوان نمود. iبه نقل از برلوسکنی، حکم صادر شده سیاسی است.

این اولین بار است که سیلویو برلوسکنی iبه زندان محکوم شده است. وی پیش‌تر چندین بار iبه خاطر مسائل مربوط iبه فعالیت‌های اقتصادی دادگاهی شده بود.

به گزارش تفسیری شبکه خبری دویچه وله، برلوسکنی در دوران نخست وزیری‌اش کوشید قوه ‌قضائیه را از تعقیب اتهامات وارده iبه خود بازدارد. این بار اتهامات وی تقلب مالیاتی و دستکاری در تعیین قیمت ‌کنسرن رسانه‌ای‌اش بود.

دادستان در محاکمه‌ای که از اواخر iبهار امسال آغاز شد برای برلوسکنی تقاضای سه سال و هشت ماه زندان نموده بود.

اینکه دادگاه تجدیدنظر هم رای دادگاه بدوی را تایید کند، پرسشی است که پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد، زیرا جرم برلسکنی می‌تواند مشمول مرور وقت تلقی شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.