برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، سد بزرگی در مقابل رفتارهای آسیب‌زا است

۲۰ آبان ،

3527.jpg

معاون امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان ایلام گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی در بین زندانیان علاوه بر این‌که سد و مانعی در برابر رفتارهای پرخطر آن‌ها خواهد بود، بلکه با پرشدن اوقات فراغت مددجویان از بار روانی و استرس‌های هر روزه حبس کاسته می‌شود.

علی حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: همکاری روزافزون با بنیادهای تعاون و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان در داخل و خارج زندان‌های استان ایلام از جمله برنامه‌های در دست اقدام است که در این دستگاه به طور جدی در حال پیگیری است.

وی با بیان این‌که «هدف این دستگاه اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه فرد زندانی به آغوش خانواده و جامعه است» افزود: کاهش بارهای روانی زندانیان و تقلیل استرس‌های حبس و فشارهای روحی روانی دوری از اجتماع و خانواده در زندانیان از اهم فعالیت‌های زندانبانی است که بایدد بیشتر به آن توجه کرد.

حسنوند با اشاره به این‌که «زندان‌بانان نقش مهمی در برقراری نظم، انضباط و امنیت در سطح زندان دارند» خاطرنشان کرد: گسترش فضای دینی و پرورش دینداری در زندان‌ها از اهم فعالیت‌های ستاد کاهش آسیب رفتارهای پر خطر این دستگاه است.

معاون امور زندان‌های استان ایلام تصریح کرد: انجام برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در جهت پیاده ‌ازی فعالیت‌های ستاد کاهش آسیب رفتارهای پر خطر امری الزامی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

حسنوند بر امر آموزش و دوره‌های آموزشی در سطح زندان‌ها برای جامعه زندانیان، پرسنل و سربازان وظیفه تأکید و ببیان کرد: فلسفه آموزش مبارزه با جهل و نادانی است و یادگیری دوره‌های آموزشی و شرکت در کلاس‌ها و پودمان‌های آموزشی در آگاه سازی اشخاص نسبت به مسائلی که با آن غریب و ناآشنا می باشند، تأثیرگذار بوده و در بعضی موارد نحوه برخورد آن‌ها با حوادث، اتفاقات و مشکلات را تغییر می‌دهد.

وی رعایت اصل تنبیه، تشویق، اجرای عدالت، دارابودن روابط عمومی و کسب خبرها و اطلاعات برای پیشگیری از وقوع جرم را ضروری دانست و افزود: اجرای عدالت و رعایت اصل تنبیه و تشویق یکی از فاکتورهای ایجاد انگیزه مثبت کاری در پرسنل زندان‌هاست و تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از بروز هر گونه اتفاق است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.