برنامه‌های مجمع کارگران ایران در اجلاس ILO

۱۳خردادماه،

36-100.jpg

رییس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از برنامه‌ریزی برای انجام پاره‌ای مذاکرات و برگزاری نشست‌های جانبی با بعضی از کشورهای عضو در یکصد و دومین کنفرانس بین‌المللی کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، سید محمد یاراحمدیان در یک نشست خبری اظهار کرد: در حواشی اجلاس سازمان جهانی کار ( ILO ) برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده‌ایم که از جمله آنها انجام مذاکرات با همتایان خود و برگزاری نشست‌های جانبی و بعضی پیگیری‌های حقوقی خواهد بود.

وی با اشاره به فعال بودن نمایندگان اعزامی مجمع عالی کارگران در کمیته کف حمایت اجتماعی ILO افزود: در این کمیته مباحث مربوط به حمایت‌های اجتماعی از جمله موضوع بیمه‌ها و تامین اجتماعی کارگران را مطرح خواهیم کرد که احتمالا خروجی این کمیته یک پیشنهاد‌نامه خواهد بود.

یاراحمدیان با انتقاد از نحوه معرفی سرپرست هیات اعزامی کارگران به اجلاس ILO گفت: علیرغم اینکه امسال انتظار می‌رفت تا توافق ضمنی برای انتخاب سرپرست هیات اعزامی در پیش‌ گرفته شود اما دو تشکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار و انجمن‌های صنفی کارگران کشور از امضای صورت‌جلسه مذکور اجتناب کردند تا هیچ توافقی در این خصوص حاصل نشود.

وی گفت: در حالیکه روش کار به این طریق است که به صورت گردشی این مسئولیت میان تشکل‌های کارگری با یک نظم و روال منطقی واگذار شود اما در دوره‌های قبل این امر محقق نشد و همواره از سوی وزارت کار یا دو تشکل دیگر کارگری به شیوه‌ای غیر اخلاقی کنار گذاشته می‌شدیم.

رییس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور خاطرنشان کرد: امسال تصمیم گرفته‌ایم که اگر تا قبل از اجلاس ILO این موضوع حل و فصل نشود اعتراض خود را نسبت به این تبعیض و شیوه غیر اخلاقی به صورت مکتوب در کمیته اعتبار نامه‌های سازمان جهانی کار مطرح کنیم.

یار احمدیان در پایان بر ضرورت استفاده تشکل‌های کارگری ایران از امکانات و تسهیلات و خدمات سازمان جهانی کار به عنوان یک حق مشروع تاکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.