برنامه‌ دانشگاه‌ها به مناسبت دهه‌ محرم/اعزام مبلغ به دانشگاه و خوابگاه‌ها

۳۰ آبان ،

108-83.jpg

همزمان با فرارسیدن ایام دهه محرم، مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) از شب سوم محرم تا شام غریبان با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان در دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

این مراسم عزاداری با سخنرانی حجج الاسلام دکتر سیدصدرالدین شریعتی رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی، محمدحسین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران و محمدتقی رهبر محقق و پژوهشگر علوم دینی و با روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی حسین لولاچیان، علیرضابنی‌هاشمی و مجید طاهری برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری ایام محرم الحرام در مساجد دانشگاه تهران

مراسم عزاداری ایام محرم الحرام در مساجد دانشگاه تهران و کوی دانشگاه برگزار می‌شود.

بر این اساس این مراسم در مسجد دانشگاه تهران از ساعت ۱۵: ۱۱ دقیقه با زیارت عاشورا آغاز و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای پناهیان با موضوع سبک زندگی و مداحی حاج سعید حدادیان پایان می‌پذیرد.

همچنین در مسجد کوی دانشگاه نیز: از ساعت ۳۰: ۱۹ تا ۳۰:۲۱ با سخنرانی حجت الاسلام قائمی‌نیک در روز سه‌شب و حجت الاسلام دکتر افتخاری در روز چهارشنبه و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای قانع و مداحی حاج آقای سلیمانی برگزار می‌شود.

برنامه مراسم‌ عزاداری در دهه اول محرم در دانشگاه خوارزمی

به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مراسم های عزاداری در بخش های مختلف دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود. این مراسم عزاداری امام حسین (ع) به همت هیات دانشجویی محبان اهل بیت هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج الاسلام هاشمی و ملاباشی به همراه مداحی و سینه زنی، در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار می‌شود.

همچنین مراسم سخنرانی و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) هر روز بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ادیب زاده در مسجد امام علی(ع) برگزار می گردد.

مراسم پرفیض زیارت عاشورا صبح ها از ساعت ۷:۳۰ در محل حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد.

مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ادیب زاده هرشب از ساعت ۱۹:۳۰ در محل کوی اساتید دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد.

اعلام برنامه‌های نهاد رهبری دانشگاه شهید چمران در ایام محرم

به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، از شب پنجم لغایت شب دوازدهم محرم مراسم عزاداری به صورت متمرکز و با حضور اساتید و دانشجویان در مسجد امام خمینی (ره) این دانشگاه و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار می گردد. سخنرانی و مداحی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

به گزارش تفسیری ماوا از ابتدای دهه محرم در همه خوابگاه‌ها مبلغ اسکان داده شده و هر شب با حضور مبلغان و دانشجویان مراسم عزاداری برپا می‌شود.

دردهه اول محرم مراسم عزاداری و سخنرانی در همه مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه شهید چمران برگزار می‌شود.

حضور مبلغان در اتاق‌های خوابگاه‌ها برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعتقادی و شرعی دانشجویان و ارائه مشاوره دینی از دیگر برنامه‌های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران در ایام محرم است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.