برنامه تازه مایکروسافت به جای وصله‌های امنیتی

۱۴م دیماه ،

مایکروسافت در بولتن تازه امنیتی شماره ۲۷۹۴۲۲۰‌ ضمن اخطار نسبت به کشف حفره تازه روی اینترنت اکسپلورر ۶ و ۷ و ۸، اعلام کرد دارندگان مرورگر نسخه ۹ و ۱۰ از این مشکل در امان می باشند.
در این اطلاعیه مایکروسافت گفت حفره کشف شده به حمله کننده اجازه دسترسی از راه دور را می دهد. محدود شدن مرورگر اینترنت اکسپلورر روی ویندوز سرور ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ این حفره را به نوشته مایکروسافت پس زده و رد می کند.
توسط این حفره، حمله کننده می تواند همان دسترسی موجود روی کامپیوتر قربانی را بدست آورده و کنترل کامپیوتر را بدست گیرد.
اما نکته جالب در مورد اطلاع رسانی مایکروسافت این است که بر عکس روال قبل، تاکید بر فیکس فوری و وصله امنیتی نکرده و به جای آن به کاربران پیشنهاد کرده تا برای در امان ماندن از حملات احتمالی، با دانلود اینترنت اکسپلورر ۹ و ۱۰ سیستم خود را امن کنند. این پیشنهاد معنا و مفهوم اش این است که مایکروسافت به جای وصله سازی، تصمیم گرفته کاربران را به سوی نسخه های بالاتر سوق دهد. هم خیالش راحت می گردد و هم مشکلات وصله سازی را دیگر نخواهد داشت.
به گزارش خبرآنلاین البته مدتی است مایکروسافت از عملیات کشف حفره و وصله سازی خسته شده و ترجیح می دهد کاربران در معرض خطر را به نسخه های تازه حواله دهد.
این سیاست یعنی محکم بودن مایکروسافت در تصمیم تازهش مبنی بر عدم پشتیبانی بیشتر از نسخه های قدیمی.
نتیجه دراز مدت آن نیز بدین معناست که کاربران مجبور شوند سیستم عامل تازه خریده و نصب کنند.
خرید سیستم عامل تازه ۸ نیز یعنی خرید سخت افزار تازه.
از آنجایی که وضع اقتصادی در غرب نسبت به بحران اقتصادی سالهای قبل حداقل در امریکا رو به بهبودی است، شرکتهای نرم افزاری و سخت افزاری با سیاستهای تازه سعی در ترغیب کاربران برای خریدهای تازه دارند و مایکروسافت هم به جای فیکس کردن کاربران را به برنامه های تازه که مستلزم خریدهای تازه است هدایت می کند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.