برنامه درسی مرحله اول آموزش بزرگسالان ابلاغ شد

برنامه درسی مرحله اول آموزش بزرگسالان ابلاغ شد

جام جم آنلاین: چارچوب و کلیات برنامه درسی مرحله اول آموزش بزرگسالان(نهضت سوادآموزی) ازسوی شورای عالی آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش , در هشتصدوشصت و دومین جلسه  شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ  بیست و سوم خردادماه۹۱  با عنایت به تبصره مواد۵و۱۱ ساختار آموزشی مرحله اول آموزش بزرگسالان مصوب هشتصدوسی و سومین جلسه  شورای عالی آموزش و پرورش در نوزدهم بهمن ماه سال۸۹,چارچوب و کلیات برنامه درسی مرحله اول  آموزش بزرگسالان(نهضت سوادآموزی) تصویب شد.

براساس این گزارش، وزارت آموزش و پرورش موظف است برنامۀ درسی مرحله اول آموزش بزرگسالان (نهضت سواد آموزی) را با رعایت چارچوب زیر تدوین و به تاییدکمیسیون برنامه های درسی و تربیتی  شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

این گزارش می افزاید، دراین مصوبه در بخش اهداف دورۀ سوادآموزی آمده است:

دورۀ سوادآموزی، دوره ای است که به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد، طراحی و اجرا می شود. طول این دوره حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۵۵۰ ساعت می باشد.

براین اساس اهدف  این دوره عبارتنداز:

۱- کسب مهارت خواندن و نوشتن،  فهم و درک  متون ساده فارسی
۲- انجام محاسبات ریاضی در حد چهار عمل اصلی
۳- آشنایی با قرآن و کسب مهارت های اولیّه روخوانی قرآن
۴- آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی

همچنین در این مصوبه در بخشاهداف کلی دوره تحکیم آمده است :دوره تحکیم سواد دوره ای است که فرصت استمرار و پایداری آموخته ها وکاربرد آن را برای کسانی که دوره سواد آموزی را گذرانده اند وتمایل به ادامه تحصیل ندارند، فراهم می سازد. طول این دوره معادل ۲۰۰ ساعت می باشد که ۷۰ ساعت حضوری و ۱۳۰ساعت غیر حضوری است، اهدف  این دوره عبارتنداز:

۱- پیشگیری از بازگشت به بی‏سوادی
۲- ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش مهارت‏های اساسی زندگی
۳- زمینه‏سازی یادگیری مادام‏العمر


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.