برنامه های بانک مرکزی اروپابرای نجات یورو،محور مذاکرات مرکل و اولاند

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمان، بانک مرکزی اروپا در راستای تلاش های خود برای نجات یورو و کمک به کشورهای بحران زده این قاره برای مقابه با بحران فراگیر اقتصادی، خرید اوراق قرضه از کشورهای بحران زده را مورد بررسی قرار داد و برای اجرای آن برنامه ریزی می کند.

بر اساس این گزارش ها، ‘آنگلا مرکل’ که این روزها از کشیده شدن دامنه بحران اقتصادی اروپا به کشورش نگران است در تماس تلفنی با رییس جمهوری فرانسه برای هماهنگی در اتخاذ تصمیم مناسب و دستیابی به راه حل درست و سریع گفت و گو کرد.

در حالی که ‘گئورگ اشترایتر’ معاون سخنگوی دولت آلمان، اخبار رسانه ها در رابطه با این مذاکره تلفنی را تایید نکرده است، رسانه های دو کشور با انتشار خبری در این رابطه نوشتند: مرکل و اولاند به عنوان روسای دو کشور بزرگ اقتصادی اروپا که فعلا از بحران اقتصادی در حاشیه امنیت قرار دارند در مذاکرات تلفنی خود در رابطه با برنامه های بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه از کشورهای بحران زده اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیا و یونان تبادل نظر کردند.

صدر اعظم آلمان بارها مخالفت خود را با انتشار اوراق قرضه اروپایی برای حل مشکل بدهی کشورهای بحران زده اعلام کرد و مقام های آلمانی همیشه بر این اعتقاد بوده اند که بانک مرکزی اروپا نباید به ابزاری برای حل مشکلات مالی کشورهای بدهکار تبدیل شود.

اشترایتر معاون سخنگوی دولت آلمان روز جمعه با تاکید بر اینکه آلمان به استقلال بانک مرکزی اروپا احترام می گذارد، گفت: همانطوری که بانک مرکزی اروپا همه تلاش خود را برای حفظ اقتدار یورو انجام می دهد، دولت آلمان نیز همه تلاش خود را برای دستیابی به این هدف در دستور کار قرار داده است.

‘ماریانه کوته’ معاون سخنگوی وزارت دارایی آلمان نیز تاکید کرد: مشکلات یورو باید به صورت ریشه ای و اساسی حل و فصل شود و در این راه باید پیشبرد اصلاحات زیر ساخت اقتصاد کشورها، اهمیت دادن به تثبیت بودجه و کاهش هزینه ها و همچنین تقویت قابلیت و توان رقابت اقتصادی در بین کشورهای حوزه یورو مورد توجه قرار گیرد.

وزیران اقتصادی دولت آلمان طی روزهای گذشته با اشاره به عمیق تر شدن بحران اقتصادی در یونان و احتمال خروج این کشور از حوزه مالی یورو، بارها بر این نکته تاکید کرده اند که برلین خود را برای چنین وضعیتی آماده کرده است.

این وزیران از جمله وزیر اقتصاد آلمان همچنین اعلام کردند: قبل از هرگونه تصمیم گیری در این رابطه منتظر تصمیم و گزارش تروئیکای اروپایی شامل کمیسیون اتحادیه اروپا، بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول درمورد شرایط آتن، خواهند ماند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۰۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.