برنامه های ویژه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان تهران در ماه محرم

۰۱م آذر ،

موزه های استان تهران با برگزاری نمایشگاه های مرتبط با محرم آماده میزبانی از مردم عاشورایی تهران می باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ محمد حسین فراهانی از برگزاری برنامه های ویژه در این ماه خبرداد و بیان کرد: موزه های استان تهران با برگزاری نمایشگاه های مرتبط با محرم آماده میزبانی از مردم عاشورایی تهران می باشند.
فراهانی افزود : نمایشگاه جلوه های نور (منتخب آثار مذهبی)  در موزه رضا عباسی از روز اول آذرماه  به مدت سه هفته  برگزار می گردد که در این نمایشگاه ۳۰ نسخ خطی قرآنی، ادوات و تجهیزات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) دردوران مختلف از جمله علم، کتل و پرده های قهوه خانه ای به نمایش گذاشته می گردد .
وی ادامه داد: روز قبل نیز  برای آشنایی هرچه بیشتر اصحاب رسانه با آیین های ماه محرم با دعوت از خبرنگاران در قالب تور مذهبی از حسینه ها و تکایا قدیمی  تهران از جمله تکیه سادات اخوی، تکیه رضا قلی خان، حسینه بنی هاشم، تکیه سرچشمه، حسینه کربلایی هاو… بازدید و خبرنگاران از نزدیک با مراسم ها و آیین های مردم شهر تهران آشنا شدند.
فراهانی ادامه داد: دربرخی از حسینه ها و تکایا نیز به همت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران آئین تعزیه خوانی و عزاداری برگزار می گردد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.