برنامه های کنگره تجلیل از امامزادگان(ع) تشریح شد

فروردین ۱۴۰۳

نشست خبری تشریح برنامه ها و اهداف برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان (ع) صبح امروز یکشنبه ۱۷ شهریور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در این نشست خبری، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سخنانی گفت: کنگره بین المللی تجلیل از امامزادگان(ع)طی روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور در سالن همایش های ارتش شهر اصفهان برگزار می گردد.

وی ادامه داد: تاکنون در حدود ۶۰ مقاله در خصوص همایش یاد شده به دبیرخانه ارسال شده که طی این همایش دو روزه از ۴۳۶ مقاله ای که رتبه لازم را به دست آورده اند نفرات برگزیده از آن ها تجلیل می شوند.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: مراسم خطبه خوانی و زیارت مخصوص امامزادگان، رونمایی از پورتال جامع امامزادگان، قرائت پیام مراجع و اعضای نشان مودت به ۳۰ نفر از هیات امنا و خادمان برتر بقاع متبرکه و رونمایی از مجموعه مقالات و سند چشم انداز قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به این که تجلیل از امامزادگان یکی از موضوعات چند بعدی است که باید به آن به خوبی پرداخته شود افزود: تبلیغ و ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) همچون تقوا، بندگی خدا، برخورد داری از مکارم اخلاق، تواضع، خدمت به خلق، دوری از اشرافی گری و مبارزه با ظلم و دفاع از مظلومین از اهداف تجلیل امامزادگان است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه از اضافه شدن روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در تقویم ملی کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال قبل پنجم ذی القعده به عنوان روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان پیشنهاد شد که با آن موافق شد و این روز در تقویم شکور قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این روز در ۲۲۱ امامزاده شاخص کشور همایش تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ آن بزرگواران برگزار می گردد که امیدواریم بتوانیم بخشی از حق ائمه و امامزادگان را مهیا کنیم./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.