برنامه ۱۰۰ روزه وزارت ارتباطات برای دسترسی کاربران به پهنای باند ۲ مگ

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک منبع آگاه گفت: با شناسایی ظرفیت‌های تمام شرکت‌ها که می‌توانند پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه را ارائه دهند، برنامه ۱۰۰ روزه تدوین شده است؛ اکنون ظرفیت اتصال ۳ میلیون خانوار به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند ۲ مگ وجود دارد.
 
به گزارش فارس، روز قبل معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال اولین گروه کاربران خانگی به شبکه ملی اطلاعات و اتصال ۴۰۰ هزار خانوار به ‌پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه در مرحله اول خبر داد.
 
حکیم جوادی گفت: در مرحله اول اتصال ۴۰۰ هزار خانوار در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات و جداسازی اینترنت از اینترانت آغاز شده است.
 
امروز در پیگیری این برنامه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس از برنامه ۱۰۰ روزه وزارت ارتباطات برای دسترسی کاربران خانگی به پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه خبر داد و گفت: طی برنامه‌ای ظرفیت‌های موجود تمام اپراتورها و شرکت‌های PAP (شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت) که می‌توانند پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه را دراختیار مردم قرار دهند، شناسایی شده است.
 
وی گفت: از نتایج این بررسی‌ها جدولی تهیه و برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شد. براساس این جدول می‌شود در قدم اول ۴۰۰ هزار خانوار را به شبکه ملی اطلاعات و پنهای باند ۲ مگابیت بر ثانیه متصل کرد.
 
این منبع آگاه تصریح کرد: بخش عمده از ظرفیت موجود پهنای باند در کشور، در شرکت مخابرات ایران است و سپس در شرکت‌های PAP است. طبق آماری که از سوی اپراتورها اعلام شده، هم‌اکنون ظرفیت اتصال ۳ میلیون خانوار به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند ۲ مگابیت برثانیه موجود است.
 
وی ادامه داد: اما کار باید مرحله به مرحله انجام شود و این بررسی اولیه برای استخراج روش کار برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه، ظرف ۳ ماه و در برنامه ۱۰۰ روزه بود.
 
وی یادآور : معادل این برنامه داخل سازمان فناوری اطلاعات نیز برنامه‌ریزی انجام شده و آن سازمان باید معادل این برنامه‌ جلو رود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.