بروجردی:آزادی ۴۸گروگان ایرانی حاصل تلاش همه دستگاه‌های پیگیر بود

۲۱م دیماه ،

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه آزادی ۴۸گروگان ایرانی حاصل تلاش همه دستگاه‌های پیگیر بود، گفت: این هدف در مذاکره فشرده با کشورهای مرتبط محقق شد.

علاء الدین بروجردی با تبریک به مناسب آزادسازی ۴۸ زائر ربوده شده ایرانی از بند گروگان‌گیرها، تصریح کرد: به طور حتم این موفقیت با پیگیری‌های مجدانه مسئولان ذی‌ربط به‌ویژه نیروهای خدوم وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مذاکرات فشرده‌ با کشورهای مرتبط با این موضوع محقق شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: من در اینجا وظیفه خودم می‌دانم که ضمن شکرگذاری خداوند برای دستیابی به این موفقیت، به کلیه خانواده‌های این زائرین تبریک گویم.

وی با اعلام اینکه در طول مدت گروگانگیری زائرین ایرانی در سوریه، کمیته ویژه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را بررسی و پیگیری می‌کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی به‌ویژه این کمیته به‌طور مستمر پیگیر موضوع آزادسازی زائرین بودند.

بروجردی افزود: از طرف دیگر با دستور دکتر لاریجانی رئیس مجلس، گروه‌های متعددی از مجلس شورای اسلامی به شهرهای محل اقامت خانواده این زائرین اعزام و ضمن پرس‌و‌جوی از خانواده این اشخاص، آخرین تحولات و اقدامات صورت گرفته را به اطلاع خانواده‌های این عزیزان می‌رساندند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم،‌ ادامه داد: ‌امیداوریم که ملت ایران هیچ گاه شاهد حوادثی مشابه گروگانگیری زائرین نباشد، همچنین باید به خاطر دستیابی به این موفقیت شکرگذار خداوند باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه همه ارگان‌های مربوطه از جمله دولت ایران به‌ویژه سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق پیگیری مجدانه‌ای را برای آزادسازی زائرین انجام داده‌اند، یادآور شد: در واقع توافق متقابل برای معاوضه اتباع شورشی با ۴۸ زائر ایرانی، مبنای عملیات آزادسازی بوده است.

/۲۷۲۱۲


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.