بروجردی: اوباما یاوه‌گویی می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما باید بداند که در نظام جمهوری اسلامی ایران نه دولت، نه مجلس، نه قوه قضاییه و نه ملت به اندازه سر سوزنی از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهند آمد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت: اوباما یاوه‌گویی می‌کند.  
 
*فاصله آمریکا از ابرقدرتی 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اظهارات رئیس جمهور در مورد آینده مذاکرات هسته‌ای ایران نشان داد که آمریکا از “ابری قدرتی” خود فاصله بسیاری گرفته و امروز به عنوان یک کشور دنباله روی رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.  
 
*نظام و ملت سرسوزنی از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اوباما باید بداند که در نظام جمهوری اسلامی ایران نه دولت، نه مجلس، نه قوه قضاییه و نه ملت به اندازه سر سوزنی از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهند آمد.  
 
*حقوق هسته‌ای را مدیون شهدای دانشمند هسته‌ای هستیم 


وی تاکید کرد: ما حقوق هسته‌ای را مدیون شهدای دانشمند هسته‌ای می‌دانیم لذا این حقوق را از آمریکا نگرفته‌ایم که آن ها بخواهند از ما پس بگیرند.  
 
*دانش هسته‌ای در فکر و مغز متخصصین ایرانی است  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: دانش هسته‌ای درفکر و مغز متخصصین و دانشمندان ایران است و نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند آن را ازملت ایران سلب کند. 
 
*اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکند بازنده خواهد بود 

وی در ادامه به تعهدات آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر این کشور بخواهد به تعهدات خود در مورد چشم انداز نهایی مذاکرات و خارج شدن پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت و برگشت آن به آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم چنین شناختن حق مسلم ایران در جهت غنی سازی اورانیوم عمل نکند عملا جمهوری اسلامی ایران به راه خود ادامه خواهد داد و بازنده این بازی آمریکا خواهد بود.  
 
*توصیه رئیس کمیسیون امنیت ملی به اوباما  

بروجردی در پایان گفت: به اوباما پیشنهاد می‌کنیم به جای پیروی از رژیم صهیونیستی واقعیت جمهوری اسلامی را بپذیرد و بداند جمهوری اسلامی عضو باشگاه کشورهای دارنده توانمندی صلح آمیز هسته‌ای است.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.