بروکراسی اداری مانع اصلی گسترش تولیدات داخلی

بروکراسی نظام اداری کشور سنگ بزرگی بر سر راه تولیدکنندگان کشور است.

بهروز فروتن مشاور عالی خانه های صنعتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز،‌ با بیان این مطلب افزود: با توجه به امکانات بکر و بالقوه کشورمان در خصوص تولید محصولات کشاورزی ما می توانیم با سرمایه اقلیمی کشورمان و سرمایه اندک به تولید و فرآوری محصولات کشاورزی بپردازیم.
وی ادامه داد: صنعت غذا از جمله صنایعی است که احتیاج به سرمایه فراوان ندارد و با سرمایه اندک می توان یک صنعت غذایی ایجاد کرد.
فروتن تصریح کرد: مقدار بسیاری از محصولات کشاورزی کشورمان بر اثر ضایعات از بین می رود که برای جلوگیری از ضایعات باید صنایع غذایی فراوانی را در کشور ایجاد کنیم که علاوه بر توسعه محصول باعث افزایش اشتغال در کشور شویم.
مشاور عالی خانه های صنعتی تصریح کرد: کشاورزی از جمله منابع سودآور در کشور است که با مدیریت صحیح و مناسب از سرمایه ملی زمینه توسعه این صنعت را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: صنعت غذایی کشور نسبت به ۴۰ سال گذشته بسیار پیشرفت داشته اما با وجود مشکلات بسیاری در خصوص تسهیلات و بروکراسی آینده ای روشن پیش روی صنعت غذایی کشور نیست.
فروتن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنایع غذایی در دنیا بسیار گسترده و مهم است دولت باید برای گسترش و حل مشکلات تولیدکنندگان چاره ای بیاندیشد تا شاهد رونق و صادرات این صنعت در جهان باشیم./ی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.