برپایی ایستگاه های سلامت روزه داری در بوستان های مشهد

فروردین ۱۴۰۳

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد از برپایی ایستگاه‌های سلامت با رویکرد روزه و روزه‌داری در بوستان‌های مشهد خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، عقیل قدرتی ظهر دو شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ایستگاه‌ها با برخورداری از هشت غرفه متنوع از تاریخ بیست و چهارم تیر تا دوم مرداد ماه در محل بوستان‌های محوری کلیه مناطق شهری فعال و در خدمت شهروندان است.

وی غرفه‌های کودک و والدین، غربالگری، ورزش و تحرک جسمانی، سلامت و روزه‌داری، بهداشت عمومی و مدیریت را از جمله غرفه‌های تدارک دیده شده برای برپایی و فعالیت این ایستگاه‌ها برشمرد و بیان کرد: طرح برگزاری چنین ایستگاه‌هایی با بهره‌گیری از تجربه مربیان و کارشناسان حوزه سلامت و با دیدگاه محتوایی و علمی در بوستان‌های مهم شهر کلید خورده و به بحث آگاه‌سازی و ارتقای سواد سلامت شهروندان می‌پردازد.

وی با اشاره به تولید ۱۳ هزار نسخه بروشورهای تخصصی در بحث سلامت بیان کرد: بسته‌های سلامت حاوی مباحثی همچون کلیات روزه‌داری، اصول تغذیه‌ای روزه‌داران، ارتباط سلامت و روزه‌داری، مشکلات شایع حوزه سلامت در ماه مبارک رمضان و ارائه دستورات تغذیه‌ای است؛ همچنین نکات و پیشنهاد‌هایی نیز به شهروندان برای بهتر و سالم تر سپری کردن این ایام ارائه می‌شود.

مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد همچنین از چاپ و توزیع کتاب راهنمای جامع روزه داری در تیراژ ۳۰۰۰ نسخه یاد کرد و گفت: خواننده با مطالعه این کتاب خواهد توانست برای تک تک سوالات خود دربارهٔ مباحث روزه و روزه‌داری و سلامت پاسخ های مناسبی پیدا کند.

قدرتی از برگزاری جشنواره غذای سالم در مناطق ۱،۵،۶،۷،۸،۱۲ و ثامن خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره ها که با بهره‌گیری از کارشناسان بهداشت و تغذیه و با رویکرد ترویج غذاهای بومی- محلی و آشنایی شهروندان با آداب صحیح و اصول مناسب تغذیه‌ای اجرا می‌شود فرصتی است تا به کمک آن شهروندان میزان مهارت و سواد خود را در امر تغذیه و آشپزی محک بزنند


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.