برپایی بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی در شهرستان رستاق یزد

فروردین ۱۴۰۳

بسیج جامعه پزشکی استان یزد، بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی شهرستان رستاق را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ممتاز نیوز،دکتر قادری اردکانی مسئول بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی استان یزد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ، بیمارستان صحرایی منطقه رستاق با شرکت ۱۸ تیم تخصصی شامل: جراحی، اطفال، زنان و زایمان، چشم، پوست، گوش، حلق و بینی و دندانپزشکی، بیهوشی، داخلی، قلب،عفونی، مغز و اعصاب، روانپزشکی، اورولوژی،اورتوپدی،ادیومتری،اپتومتری،فیزیوتراپی و همچنین کلاس های مشاوره ای و روانشناسی و نیز بخش های آزمایشگاه و رادیولوژی،‌ داروخانه، اتاق عمل سرپایی و علوم آزمایشگاهی تشکیل شد.

وی افزود: این بیمارستان از تاریخ ۲۷ آبان ماه لغایت ۱ آذر ماه دایر می باشد و هر روز ۱۸ پزشک متخصص در ۱۸ درمانگاه همزمان کار ویزیت بیماران را بر عهده خواهند داشت و مردم به طور رایگان ویزیت و از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره مند می شوند.

 وی با بیان اینکه  متخصصین رشته های مختلف پزشکی در این بیمارستان ارائه خدمت می کنند تصریح کرد:با فراخوانی که برای این متخصصان بسیجی انجام شد با استقبال بسیار این عزیزان مواجه شدیم وی تصریح کرد در برگزاری این بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی یزد، شبکه های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمانی شهرستان رستاق و بهداری سپاه الغدیر یزد ما را یاری کردند.

وی افزود: بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی بیشتری داشتند به سایر مراکز درمانی مجهز مرکز استان وشهرهای همجوار اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در برگزاری این بیمارستان صحرایی، کلاسهای آموزشی بهداشت عمومی، محیط و تغذیه با حضور کارشناسان این رشته ها برای مراجعین برگزار خواهد شد.این بیمارستان مجهز به باند هلیکوپتری برای انتقال بیماران می باشد.

گفتنی است بیمارستان شهدای جامعه پزشکی به همت بسیج جامعه پزشکی یزد و با همکاری کانون های تابعه منطقه رستاق در۳۰ کیلومتری جاده یزد تهران ابتدای روستای شمسی برپا می باشد./م
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.