برپایی راهپیمایی پرشور حجاب با حضور هزاران زن تهرانی در میدان امام حسین (ع)

۰۶م آذر ،

صبح امروز در مراسمی که در میدان امام حسین(ع) با عنوان راهپیمایی سراسری حجاب برگزار شد، زنان و مادران تهرانی با وجود هوای سرد به همراه کودکان‌شان برای یاری زینب کبری (س) حضور به هم رساندند.

به گزارش خبرنگار دین واندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گردهمایی با تجمع ۲۰ هزار نفری بسیجیان و سپاه محمدرسول‌الله،‌ بانوان شهرداری تهران، رزمندگان اسلام و گردان‌های الزهرا همراه شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی معاون اول قوه قضاییه به ایراد سخنرانی پرداخت و به نقش پررنگ زنان در تمامی وقایع از جمله واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: کربلا بی‌نام زینب در هیچ نسلی شکوفا نمی‌شد. اگر در عصر عاشورا فصل شهادت تمام شد اما فصل اسارات در میدان عمل با حضور زینب کبری(س) آغاز شد که مهمترین مسئولیت است.

راهپیمایی سراسری حجاب در هوای سرد تهران و با حضور پرشور زنان و مادران به همراه کودکان خردسال‌شان، نشان از این داشت که حجاب و پیروی از زینب کبری (س) همواره می‌تواند صیانت از پیام عاشورا باشد.

در پایان این مراسم اعلام شد عصر فردا (سه‌شنبه) و هم‌زمان با نماز مغرب و عشا ضریح مطهر و تازه ساخت امام حسین(ع) در میدان امام حسین به نمایش گذاشته می‌شود. این ضریح امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) و فردا شب به میدان امام حسین(ع) انتقال پیدا خواهد کرد.

در پایان مراسم نیز خواهران بسیجی با قرائت متن تجدید میثاق با رهبر انقلاب، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.