برپایی کرسی های تلاوت قرآن بر تقویت تسلط قاریان ایرانی می افزاید

حجت الاسلام ‘سیدمحمدجواد موسوی درچه ای’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: اگر بخواهیم مقایسه ای بین قاریان ایرانی و مصری و همچنین جلسات تلاوت آنها داشته باشیم؛ باید گفت که در کشور ما به رغم وجود خیل عظیم قاریان ممتاز و مردم قرآن دوست، متاسفانه تعداد محافل تلاوت قرآن با تعداد قاریان ممتاز کشورمان تناسب ندارد.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر تلاوت برای قاریان ضروری است، ادامه داد: در این زمینه ما با قاریان مصری فاصله داریم و قاریان ما کمتر از قاریان مصری، مجلس تلاوت دارند و یکی از دلایل تسلط قاریان مصری، تلاوت های زیاد مجلسی است.

نفر اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن در هند گفت: اگر تعداد مجالس ویژه تلاوت در مصر را با تعداد هیات های مذهبی در ایران و قاریان مصری را با مداحان ایرانی مقایسه کنیم؛ بایستی جامعه قرآنی کشور با برگزاری نشست های تخصصی علل کمرنگ بودن جلسات تلاوت نسبت به سایر جلسات مذهبی را بررسی کنند.

موسوی یکی از دلایل این مساله را عدم آشنایی عموم مردم با ترجمه قرآن دانست و گفت: یکی دیگر از دلایل کمتر برگزار شدن جلسات تلاوت قرآن،فرعی پنداشتن تلاوت قرآن در مراسم مذهبی و حتی مراسم رسمی است.

این استاد قرآن همچنین گفت: محدود شدن جلسات استماع قرآن به مراسم شبی با قرآن یکی دیگر از این دلایل است. چراکه معمولا در این محافل از قاریان بین المللی و چهره های تلویزیونی استفاده می شود و متاسفانه بیشتر مردم از تلاوت سایر قاریان ممتاز ایرانی بی بهره اند.

این روحانی قاری توضیح داد: برای برون رفت از این مساله باید فضایی در کشور ایجاد شود تا مردم که همواره در جلسات و هیات های مذهبی حضور فعال و خوبی دارند؛ پای منبر تلاوت قرآن نیز بیش از پیش حضور یافته و همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند از طراوت و حلاوت استماع آیات قرآن بهره مند شوند.

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۷۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.