برگزاری جشنواره بادام زمینی و برنج در آستانه اشرفیه


برگزاری جشنواره بادام زمینی و برنج در آستانه اشرفیه

۱۸:۱۵ (جمعه ۱۳ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: جشنواره بادام زمینی و برنج در آستانه اشرفیه در شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

علی باباخانی با اشاره به برگزاری جشنواره بادام زمینی طبق روال هر ساله در این شهرستان گفت: بیش از ۹۰ درصد بادام زمینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود و کیفیت این محصول در آستانه شهرت جهانی دارد.

وی افزود: امسال از پوست بادام زمینی کودآلی تهیه شده است و این امر اقدامی مهم در جهت حفاظت از محیط زیست و ارتقای رفاه حال بادامکاران استان است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود توسعه صنایع تبدیلی بادام آستانه اشرفیه بیشتر مصرف آجیلی دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته یکی از نتایج مثبت برگزاری جشنواره بادام زمینی در شهرستان آن بود که یک سرمایه‌گذار برای بسته‌بندی بادام زمینی در این شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

فرماندار آستانه اشرفیه ادامه داد: علاوه بر بادام زمینی، برنج آستانه اشرفیه نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در اصل آستانه برای برنج گیلان یک برند محسوب می‌شود و به این دلیل تصمیمی اتخاذ شد تا علاوه بر معرفی هرچه بیشتر بادام آستانه اشرفیه به معرفی برنج آستانه در سطح کشوری بپردازیم و به این ترتیب جشنواره بادام زمینی و برنج در آستانه اشرفیه در شهریور ماه سال جاری تواما برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون یکی از اولویت‌های کاری بخش کشاورزی در این شهرستان است، اظهار کرد: این شهرستان ۲۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و توسعه مکانیزاسیون در این اراضی از روند مطلوبی برخوردار است.

باباخانی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها در ارتقای کمی و کیفی محصولات بسیار موثر است و مهمترین نتیجه جشنواره بادام زمینی در آستانه اشرفیه علاوه بر جذب سرمایه‌گذار، به‌زراعی ۱۳۵۰هکتار از باغات بادام زمینی این شهرستان بوده است.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. سودابه:

    طرحت خیلی قشنگه نیماجون.دوستت داریم.

  2. رودابه:

    طرحت خیلی قشنگه نیماجون.دوستت داریم

  3. سودابه:

    خیلی طرحتون عالیه.واقعادستتون دردنکنه

  4. معین:

    برگزاری چنین جشنواره ای لازمه شهرستان بوده وبسیارعالی میباشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.