برگزاری جشنواره جوانه باعث می شود تا نقاط کور برنامه سازی را متوجه شویم

بهرام ابراهیمی گفت: وقتی چنین جشنواره ای راه می افتد به این معناست که ما تخصص لازم برای برنامه سازی را در اختیار داریم و این بار از مخاطبان حرفه ای خود خواسته ایم که ما را به نقد بکشند.

به گزاشممتازنیوز، بهرام ابراهیمی بازیگر رادیو و تلویزیون گفت: علاوه بر شناسایی استعدادهای نو و بکری که در خلال این جشنواره کشف می شوند می توان از دیدگاه دیگری نیز این جشنواره را بررسی نمود و آن اینکه جوانه باعث می شود نقاط کور برنامه سازی خود را متوجه شویم به این معنا که متوجه می شویم نقاط ضعف ما در چه زمینه هایی است و آنها را برطرف می کنیم.

وی نقد رادیویی را اقدام پسندیده دیگری عنوان کرد که در این جشنواره وجود دارد و در این راستا افزود: به نر من این بخش به اندازه بخش های برنامه سازی برای شبکه جوان حائز اهمیت است.

ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که بازیگری در رادیو سخت تر است یا تلویزیون ؟گفت: من سه عرصه دوربین، میکروفون و صحنه را تجربه کرده ام یبش از ۱۰۰ تئاتر و بیش از هزار نمایش در رادیو بازی کرده ام و کارهای تلویزیونی فراوانی را هم داشته ام فکر می کنم هر کدام از این کارها سختی خاص خود را دارد اما در رادیو به دلیل اینکه دچار محدودیت می شویم یعنی چشم ها بسته می شود و فقط از طریق صداست که می توانی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنی و برای او تصویر سازی نمایی فکر می کنم کار در رادیو بسیار سخت از دو عرصه تئاتر و تلویزیون است.

وی در باره راه های جذب مخاطب در رادیو هم گفت: جذابیت برنامه بسیار مهم است اگر در برنامه ای جذابیت وجود داشته باشد به راحتی می توان مخاطب را با خود همراه کرد حتی در برنامه ای می شود فنی ترین مباحث را مطرح نمود ولی آنقدر جذاب بود که مخاطب تو را بپذیرد. به نظر من جذابیت داشتن برنامه بسیار مهم است و این نشان می دهد که هر کاری باید متخصص خود را داشته باشد.

وی توصیه ای هم به تازه کارها داشت: باور کنید تا بتوانید به دیگران بباورانید. در یک کلمه خودتان و کاری را که می خواهید انجام دهید باور داشته باشید.من در ۱۳ سالگی تصمیم جدی گرفتم که بازیگر شوم و این کحار را به طور حرفه ای ادامه دهم هم اکنون هم این کار را بسیار دوست دارم و علاقه ای به تجربه کردن سایر کارها ندارم.

 جشنواره جوانه عنوان جشنواره برنامه سازی رادیو جوان است که در آن مخاطبان آثار رادیویی آماتور خود را از طریق سایت www.javanefestival.irبرای رادیو ارسال می کنند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.