برگزاری جشنواره سراسری شعر اشراق

قم/واحد مرکزی خبر/فرهنگی تصویر

نخستین جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب و فضلای سراسر کشور با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد .
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در این مراسم با اشاره به تاثیر زبان گویای شعر گفت : طلابی که از طبع شعر برخوردارند می توانند با پرورش این استعداد خدادادی به بیان معارف اسلامی بپردازند.
وی از انقلاب اسلامی به عنوان زلزله ای عظیم در دنیا یاد کرد و گفت : بیداری اسلامی در منطقه نیز از برکات انقلاب اسلامی است که می تواند موضوع شعر شعرای متعهد قرارگیرد .
رئیس دفتر مقام معظم رهبری جهت در شعر را بسیار مهم خواند و گفت: ایران کشوری قرآنی است و شعر جامعه نیز باید قرآنی باشد و این شعر نه با جهت می و میخانه که در قبل از انقلاب بود بلکه باید با رویکرد شهدا و ایثارگران و حالات آنان باشد تا نسل آینده از طریق بیان شعر که بهترین بیان است به این موارد آگاهی یابد.
در پایان این جشنواره از صاحبان آثار برتر تجلیل شد.
شعرخوانی اساتید میهمان ازجمله علی معلم ،حسن بیابانکی و حجت الاسلام حسن زاده و همچنین قرائت برخی از اشعار برگزیده از دیگر برنامه های این جشنواره یک روزه بود.
حجت الاسلام سلیمانی دبیر این جشنواره به خبرنگار ما گفت : بیش از ۸۴۰ اثر از ۱۱۰ طلبه سراسر کشور در ۶ بخش کلاسیک ، آزاد ، کودک و نوجوان ، پژوهش ، کتاب و بخش ویژه بیداری اسلامی به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از ۲ مرحله داوری توسط ۵ تن از بهترین شاعران و داوران مطرح و نام آشنای کشور در بخش سنتی رتبه اول : انسیه سادات هاشمی ، محمد مجتبی احمدی و حسن بیاتانی ، در بخش آزاد : سید محمد حسین محمدی ، زینب صدقی و سارا حیدری در بخش کودک و نوجوان ، یحیی علومی فرد سعید عسکری و طیبه رضوانی در بخش کتاب ، امید مهدی نژاد ، محمد حسین انصاری نژاد و ابراهیم اکبری دیزگاه رتبه های اول تا سوم راکسب کردند.
در بخش پژوهش سید مهدی موسوی نفر برتر شد و در بخش ویژه جشنواره با موضوع بیداری اسلامی سید محمد جواد شرافت رتبه نخست را کسب کرد و شعر علیرضا مسلمی شایسته تقدیر شناخته شد.
۰۰۰۲

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.