برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور در استان تهران

استان تهران میزبان سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور در مهر ماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، حمیدرضا خانپور – مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، از رقابت جوانان زیر ۲۱ سال کشور برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ آلمان خبر داد.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۱۴۵ نفر در سه رشته در استان تهران، اظهار کرد: منتخبان استانی سیزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در مسابقات شهرستانی و استانی به مدت سه روز از ۱۶ مهر ماه سال جاری در رشته‌های طراحی و فناوری مد (طراحی و دوخت)، آشپزی و شیرینی‌پزی در مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای شهید چمران مشیریه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

او برگزاری مطلوب و باشکوه مسابقات، توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، تشویق جوانان برای رقابت سالم و فراهم آوردن زمینه اشتغال مولد و پایدار را از مهمترین اهداف مسابقات در استان تهران عنوان کرد.

به گفته وی با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان و مشارکت و حمایت بخش خصوصی، به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع و امکانات در جهت تجهیز کارگاهها متناسب با الگوی مسابقات جهانی و خدمات دهی مطلوب به شرکت‌کنندگان در زمان باقی مانده از اهداف برگزاری مطلوب مسابقات خواهد بود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، برترینهای این رقابتها در قالب تیم ملی مهارت به اردوهای آماده سازی جهت حضور در چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد.

به گزارش ایسنا، مسابقات جهانی مهارت در سال ۲۰۲۲ در لایزیک آلمان برگزار می شود.

این مسابقات پیشینه‌ای بیش از ۵۰ سال دارد که در ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ایجاد فضای رقابتی بین جوانان، بهبود کیفیت آموزشهای فنی و حرفه‌ای، ارتقای استانداردهای مهارتی کشور در سطح مهارتهای جهانی و انتخاب جوانان ماهر برای حضور در مسابقات جهانی، مسابقات ملی را به طور سالانه برگزار می کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.