برگزاری ۲۴ نمایشگاه کتاب در استانها

جام جم آنلاین: سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری ۲۴ نمایشگاه کتاب در استان های کشور، خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین با بر شمردن جایگاه رفیع کتاب در جامعه و اهتمام همه مسوولان برای فضاسازی مناسب و حمایت از نشر کشور، گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد به همین منظور ۲۴ نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب، تصریح کرد: رهبر عظیم الشان انقلاب خود از خبرگان در حوزه نشر هستند و معاونت امور فرهنگی نیز در راستای تحقق منویات ایشان تمام تلاش خود را خواهد کرد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه کتاب در استان ها را زمینه دسترسی آسان به تازه های نشر دانست و افزود: قطعا برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی موجب بالا رفتن سطوح کتابخوانی و در نهایت افزایش سرانه مطالعه کشور می شود.

اسماعیلی برنامه ریزی و اقدامات هدفمند به صورت بلند مدت و کوتاه مدت در راستای تولید محتوای خوب و ترویج و تبلیغ مناسب و توزیع گسترده را از مهمترین اقدامات برای بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور دانست و اظهارداشت: وزارت  ارشاد نیز در همین راستا علاوه بر برگزاری نمایشگاه های کتاب به صورت هدفمند، به حمایت های خود از کتاب های دینی و ارزشمند ادامه خواهد داد و نسبت به خرید آنها اقدام می کند.

وی با اشاره به کاهش ترجمه نسبت به تالیف در حوزه کتاب کودک و نوجوان، افزود: این اتفاق حرکتی میمون و مبارک در حوزه نشر است و باید تلاش کنیم تا در همه حوزه ها در تالیف کتب برتری داشته باشیم.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی رادیو کتاب را اقدامی ارزنده در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغ کتاب دانست و اظهارداشت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی رادیو کتاب در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کرده است که قطعا معاونت فرهنگی با جدیت از این موضوع، حمایت خواهد کرد.

هشتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین با شرکت ۳۴۰ ناشر و ۳۰ هزار عنوان کتاب از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان قزوین بر پا خواهد بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.