برگزاری ۴۰ دوره آموزش عمومی نهج البلاغه در کانون های مساجد

تهران/واحد مرکزی خبر/ فرهنگی /۰۷/۲۳
معاون آموزش و پژوهش کانون های مساجد کشور از برگزاری ۴۰ دوره آموزش عمومی نهج البلاغه خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، محمد رضا جعفری، با اعلام این خبر تصریح کرد: شباهت و رابطه ى نهج البلاغه با قرآن رابطه اى نزدیک است، همانگونه که قرآن هرگز طراوات و تازگى و جلوه گرى خویش را از دست نمى دهد و از هر زبان که شنیده شود نامکرر است، نهج البلاغه نیز از چنین ویژگی برخوردار است به همین دلیل نهج البلاغه را quotation mark اخ القرآن الکریم quotation mark نامیده اند.
جعفری افزود: نهج البلاغه نه تنها از حیث لفظ، اوج قله های فصاحت را فتح کرده ؛ بلکه محتوا و مضمون این کتاب شریف نیز تالی و دنباله رو قرآن است. نهج البلاغه کتابی است که بزرگ ترین فصحا و بلیغ ترین گویندگان در طول تاریخ افتخار خویش را در محضر نهج البلاغه بودن دانسته اند.
معاون آموزش و پژوهش کانون های فرهنگی و هنری با اشاره به طرح تلاوت نور در مساجد که به دنبال توسعه فرهنگ تلاوت قرآن اجرا می شود، برگزاری این دوره ها را در جهت لزوم توجه جدی به فرهنگ اهل بیت (علیه السلام) بویژه نهج البلاغه و تحقق حدیث ثقلین برشمرد.
وی در ادامه از حضور ۱۲۰۰ نفر جوانان کانون های مساجد در کارگاه های آموزش عمومی نهج‌البلاغه با عنوان نردبان آسمان، که یکروزه و طی ۸ ساعت آموزشی از مهر تا آذر امسال در استان ها برگزار می شود خبر داد که در پایان به شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره اهداء می شود.
عضو شورای معاونین ستاد عالی کانون های مساجد ، ترویج فرهنگ علوی و توسعه فرهنگ اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی از دیدگاه نهج‌البلاغه را از جمله اهداف این کارگاه ها اعلام کرد و از برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی در آینده خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط شرکت کنندگان گفت: بطور میانگین حضور ۳۰ نفر شرکت کننده برای هر دوره پیش بینی شده است که عضویت فعال در کانون یا مسجد، تحصیلات دیپلم به بالا و سن بین ۱۸ تا ۳۵ سال از شرایط شرکت در این دوره ها است که علاقمندان می توانند برای ثبت نام تا پنجم آبان امسال به دبیرخانه کانون های مساجد استان مراجعه و یا تماس بگیرند.
با نهج‌البلاغه آشنا شویم و برگزیده موضوعی نهج البلاغه با عنوان نهج البلاغه پارسی شامل مباحث توحید، نبوت، امامت، معاد، مسایل تربیتی و عرفانی، مسایل اقتصادی، عدالت و حکومت و قرآن کتاب زندگی از جمله موضوعات آموزشی مطرح در دوره نردبان آسمانی است که جعفری به آن اشاره کرد.
این دوره ها در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ها با مشارکت بنیاد نهج البلاغه برگزار می شود.


IRIBNews RSS ScientificNews

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. غفاری:

    باسلام این طرح بسیار عالی است خدا توفیقتان دهد بنده فوق لیسانس نهج البلاغه هستم و می خواهم برای اولین با دوره آموزش نهج البلاغه رابرگزار کنم لطفا اگر جزوات یا راهنمایی هایی دارید دریغ نفرمایید و برام ایمیل کنید نزد امیرالمومنین مأجور باشید با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.