برگزاری الکترونیکی امتحانات سه میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی داشته است

عبدالامیر عرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: امتحانات نظری، فنی و حرفه ای، امتحانات هماهنگ کشوری، نهایی و پیش دانشگاهی برای نخستین بار در خردادماه امسال به صورت الکترونیکی برگزار شد.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰۰ نمونه سوال در هر نرم افزاری که تحویل مناطق آموزش و پرورش می شود، طراحی شده است و این نرم افزار و یا سی دی با رمزی جداگانه در اختیار مسئولین حفاظت امتحانات استان ها قرار می گیرد.

عرفی ادامه داد: با الکترونیکی شدن امتحانات، به جای حجم وسیع کاغذ، یک سی دی جایگزین حدود ۲۰۰ نمونه سوال نظری، فنی و حرفه ای، سال سوم دبیرستان، سوالات هماهنگ کشوری، نهایی و پیش دانشگاهی می شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در این روش کارت رمز سی دی مربوط به آزمون در اخیتار فرد دیگری که مسئول حفاظت آزمون است قرار می گیرد و سوالات در مرکز سنجش بایگانی و رمز در اداره کل حفاظت، نگهداری می شود.

عرفی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن آزمون، شائبه عدم امینت و تخلف در آزمون برطرف می شود، گفت: افرادی که از قبل به عنوان مسئول تکثیر سوالات انتخاب شده اند در قرنطینه نگهداری می شوند و سوالات را از طریق نرم افزار باز کرده و درصورتی که اشکالی نداشته باشد، سوالات تایید شده و برای تکثیر آماده می شود.

وی با بیان اینکه برخی از استان های کشور امتحانات منطقه ای و داخلی خود را نیز به شیوه الکترونیکی برگزار می کنند، گفت: برگزاری امتحانات به این شکل علاوه بر امنیت منجر بر صرفه جویی در وقت و هزینه های چاپ و تکثیر سوالات خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی پاسخنامه های برخی از دروس امتحانی نیز تغییر کرده است به گونه ای که پاسخنامه ها به صورت یک شکل برای سوالات طراحی شده است که همزمان با سوال در اختیار دانش آموز قرار می گیرد تا دانش آموز در جای مشخص شده، پاسخ را بنویسد.

به گفته وی این شیوه منجر به سرعت در تصحیح اوراق امتحانی می شود.

عرفی اضافه کرد: بر اساس یک برآورد اقتصادی، برگزاری امتحانات الکترونیکی در خردادماه امسال سه میلیارد ریال صرفه جویی داشته است.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۱۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.