برگزاری اولین دوره مسابقات سریع‌ترین پیامک‌نویس و تایپیست

اولین دوره مسابقات انتخاب سریع‌ترین پیامک‌نویس و سریع‌ترین تایپیست با هدف مدیریت مصرف رسانه‌های نوظهور، بسترسازی برای ورود به زندگی دیجیتال و اصلاح فرهنگ استفاده از سامانه پیامک آغاز شد.

به گزارش ایتنا از مهر، عمر تکنولوژی پیامک در جهان به ۲۰ سال برمی‌گردد و حال آنکه این سامانه در بین جوامع مختلف به‌شدت دوست داشتنی و محبوب است؛ سرعت بالا، دسترسی دائم، صرفه اقتصادی، شخصی بودن و عدم تماس مستقیم با مخاطب تنها چند دلیل ساده برای توجیه محبوبیت پیامک و تبدیل آن به پرمخاطب‌ترین رسانه جهان در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

پیامک اکنون سریع‌ترین، راحت‌ترین، به‌صرفه‌ترین و گسترده‌ترین سامانه ارتباطی است که هر شخص می‌تواند آن را به راحتی در اختیار داشته باشد؛ براین اساس شرکت ایده‌پردازان الکترونیک در راستای سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی اقدام به برگزاری مسابقه معرفی سریع‌ترین پیامک نویس ایران کرده است.

رئوفی- دبیر اجرایی مسابقات سریع‌ترین پیامک نویس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فرهنگسرای فناوری و اطلاعات حامی این مسابقات است، گفت: این مسابقه هر ساله در کشورهای مختلف دنیا برگزار و برنده برای شرکت در مسابقات جهانی عازم رقابت بزرگ‌تر می‌شود.

وی با تاکید براینکه جای خالی این مسابقات در بین همه مسابقات در رشته‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات محسوس بود، هدف از برگزاری این مسابقات را مدیریت مصرف رسانه‌های نوظهور، بسترسازی برای ورود به زندگی دیجیتال، مقابله با فتنه‌های دیجیتال و هدایت فرهنگی قشر عظیمی از جامعه ایران زمین که تعلق خاطری شدید به ارتباطات پیامکی دارند برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار کاربر برای ثبت نام در این مسابقات اقدام کرده‌اند، ادامه داد: این مسابقات برای گروه‌های مختلف سنی در سطح ملی، به صورت کاملا رایگان و آنلاین و در تارنمای پیامکی ایران به نشانی sms.ir و نیز با نرم‌افزار ارائه شده توسط تیم اجرایی مسابقات اجرا می‌شود.

در این دوره از مسابقات ۸ مهارت تست و رکوردگیری خواهد شد که شامل سریع‌ترین پیامک نویس با کیبورد کلاسیک تلفن همراه، سریع‌ترین پیامک نویس با کیبورد QWERTY تلفن همراه، سریع‌ترین تایپیست با ساختار نوشتاری فارسی، انگلیسی و فینگلیش است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.