برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی برای بیش از ۲۰هزار جوان تحت پوشش

همزمان با هفته جوان توسط کمیته امداد برگزار می‌شود؛

بهروز مهربانیان گفت: حدود ۱۰۰مرکز فرهنگی در سطح کشور فعال هستند که عمده فعالیت‌های این کانون‌ها در طول سال فرهنگی، ورزشی، اعتقادی، هنری و مهارت‌های زندگی است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهروز مهربانیان، مدیرکل امور تربیتی و جوانان این نهاد، در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته برای جوانان گفت: حدود۴۶۰ هزارنفردانش آموز و ۱۰۰هزار نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد از آنان دختر و ۵۰درصد از آنان پسر هستند که از برنامه‌های مختلف فرهنگی این نهاد بهره مند می‌شوند.

بهروز مهربانیان با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های جوانان، حدود ۱۰۰ مرکز فرهنگی تحت عنوان کانون‌های فرهنگی در سطح کشور فعالیت می کنند، افزود: عمده فعالیت‌هایی که برای قشر جوان در طول سال در این کانون‌ها صورت می گیرد، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، اعتقادی، هنری و مهارت‌های زندگی است.

وی در خصوص فعالیت‌های تابستانه جوانان تحت پوشش کمیته امداد افزود:در فصل تابستان با توجه به زمینه سازی اوقات فراغت علاوه بر آن ۱۰۰کانون فرهنگی، ۶۰۰کانون فرهنگی موقت در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها دایر است که حدود۱۵۰ هزار نفر از جوانان عزیز تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی این کانون‌ها بهره مند می‌شوند. همچنین در راستای این فعالیت‌ها، ۱۸ اردوگاه در سطح کشور فعال است که سالیانه به خصوص در فصل تابستان حدود ۵۰ هزار نفر از جوانان از این فعالیت‌ها که در قالب یک هفته اردو در نظر گرفته شده است از برنامه‌های اعتقادی، تفریحی، ورزشی و قرآنی و… بهره مند می‌شوند.

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام(ره) با بیان اهداف برنامه‌ها مبتنی بر به تعمیق باورهای دینی جوانان، شناسایی استعدادهای جوانان، ترویج فرهنگ کار و آشنایی جوانان با تولیدات داخلی و همچنین ایجاد روحیه نشاط، امید و مسئولیت پذیری در برنامه‌های اردویی امسال توجه ویژه‌ای شده است، خاطر نشان کرد: امسال برای جوانان عزیز درکانون‌های دائم اولین دوره جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی برای بیش از ۲۰هزار نفر از جوانان برگزار خواهد شد و همچنین مسابقات استانی نیز همزمان با هفته جوان برگزار می‌شود و همچنین مسابقات کشوری در شهریور ماه اجرا می‌شود.

وی یادآورشد: کانون‌های دائم این نهاد یک مرکز فرهنگی است که با محوریت خانواده به فعالیت مشغول است؛ یعنی علاوه بر استفاده جوانان و نوجوانان از این کانون‌ها، خانواده‌های آنها نیز می‌توانند از خدمات آموزشی این مراکز فرهنگی استفاده کنند.

بهروز مهربانیان به دیگر فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای جوانان اشاره کرد و افزود: همایش‌های علمی کانون‌های جوانان پیرو ولایت تحت عنوان «ما جوانان محققیم» مرحله استانی آن در تیرماه امسال و مرحله کشوری این همایش‌ها با اعلام نفرات برتر در مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با مراکز شبانه روزی این نهاد، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ مرکز شبانه روزی تحت عنوان مجتمع‌های فرهنگی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که۷هزار دانش آموز مستعد و ممتاز از مناطقی که از مراکز آموزشی لازم برخوردار نیستند، از خدمات تحصیلی و آموزشی و مسائل تربیتی و پرورشی این نهاد در طول سال بهره‌مند می‌شوند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.