برگزاری تظاهرات ضددولتی در اسلام آباد

۲۶م دیماه ،

reuters4-9.JPG

هزاران پاکستانی امروز (دوشنبه) با پاسخ مثبت به فراخوان محمد طاهر القدری، از روحانیون این کشور در پایتخت گرد هم آمدند، طاهر القدری خواستار تاخیر در برگزاری انتخابات و جلوگیری از فساد دولتی و بی‌کفایتی دولت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، القدری که از زمان بازگشت از کاندا شهرت سریعی به دست آورده خواستار اصلاحات در روند انتخابات است و می‌خواهد یک دولت موقت اختلاس و سوء مدیریت را ریشه‌کن کند، یعنی همان اموری که سبب کمبود شدید انرژی و جلوگیری از رشد کشور شده و به جنایتکاران و طالبان اجازه پیشرفت داده است.

اظهارات وی پاکستانی‌ها را به چند دسته تقسیم کرده است. بعضی‌ها او را قهرمانی اصلاح طلب و بعضی دیگر او را دست نشانده نظامیان می‌دانند.

پلیس ضد شورش در تمامی خیابان‌های اسلام آباد مستقر شده بودند و کانتینرهای بسیار بزرگ راه‌های اصلی به دفاتر دولتی و سفارت‌ها را مسدود کردند.

قدری قول داده بود یک میلیون تن را برای اعتراض به خیابان‌ها بیاورد، اما به نظر می‌رسد تظاهرات طرح ریزی شده توسط وی محدود به چند هزار نفر باشد.

این اعتراضات به دنبال تحصن سه روزه شیعیان هزاره در کویته، مرکز استان بلوچستان انجام شد. هدف این تظاهرات اعتراض علیه یکی از بدترین حملات فرقه‌ای در تاریخ کشور پاکستان بود که طی آن ۹۶ تن کشته شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.