برگزاری جشن ثبت ملی موسیقی ۲۴ مقوم در دزفول

جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول خبر داد

رئیس اداره ارشاد دزفول از برگزاری جشن ثبت ملی شدن موسیقی ۲۴ مقوم دزفولی خبر داد و گفت: این مراسم در دزفول برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، غلامعلی تاج در جمع خبرنگاران اظهار نمود: در هفته‌های گذشته موسیقی ۲۴ مقوم دزفولی در شورای ثبت آثار معنوی به ثبت ملی رسیده است و در حال حاضر در حال تدارک برگزاری جشن این اتفاق بزرگ هستیم.

وی افزود: موسیقی ۲۴ مقوم اصالتا دزفولی است و در این باره اسناد تاریخی و شواهد بسیاری در اثبات این موضوع وجود دارد که پس از ارائه به شورای ثبت این اثر به ثبت ملی در آثار معنوی ایران رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش قرار است در شهر دزفول برگزار شود، تاکید نمود: قرار است این جشن در شهرستان دزفول و با حضور فرهنگ دوستان این شهرستان برگزار شود و از فعالان در این عرصه خطیر به سبب تلاش‌های انجام شده در این جهت تقدیر می‌شود.

تاج با تاکید بر اینکه این همایش باشکوه با حضور هنرمندان و موسیقی‌دانان بسیاری برگزار می‌شود، خاطر نشان نمود: این جشن قرار است شامگاه روز جمعه ۱۹ آبان ماه در مجتمع فرهنگی و سینمایی شهرستان دزفول برگزار شود.

وی بیان نمود: اساتید بزرگی در جهتی این اتفاق فرهنگی بزرگ تلاش نموده‌اند که در این مراسم از آن‌ها تجلیل خواهد شد و موسیقی ۲۴ مقوم نیز اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تاکید نمود: این همایش با حضور عموم مردم برگزار می‌شود و محدودیتی در حضور عمومی وجود ندارد.

تاج پیش‌بینی نمود: استقبال از این مراسم بسیار بسیار خواهد بود و احتمالا در این جشن با کمبود شدید جا برای حضور مردم مواجه خواهیم شد.

بر اساس این گزارش تفسیری، در ماه‌های گذشته بعضی موسیقی‌دانان شوشتری نیز سه همایش تخصصی در باره موسیقی ۲۴ مقوم برگزار نموده‌اند.

انتهای پیام/۲۸


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.