برگزاری دوره های آموزش کشت گیاهان دارویی در سطح همگانی

فروردین ۱۴۰۳

یک مرکز پژوهشی گیاه شناسی دارویی اقدام به برگزاری فضای آموزشی برای کشت و استفاده از گیاهان دارویی در سطح همگانی کرده است.

سوری،محقق و مسئول بخش پژوهش و اطلاع رسانی مرکز گیاه شناسی دارویی فیروزکوه با بیان اینکه در این مرکز بستری  برای آموزش عموم در خصوص شناخت گیاهان و خواص دارویی آنها مهیا شده است به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: در این مکان سیصد گونه گیاه دارویی کاشته شده و در ۱۲ کرت درمانی تقسیم بندی می گردد که آزمایش بر روی تشخیص خواص درمانی و یا عوارض احتمالی ناشی از تداخل مصرف چند نوع گیاه همزمان در بخشی از این مرکز که پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها در آن فعال می باشند، صورت می گیرد.

وی در ادامه اهلی کردن گیاهان خودرو و تکثیر آنها را مهم ترین اقدام این مرکز پژوهشی دانست و خاطر نشان کرد: در این مرکز طریقه صحیح مصرف گیاهان دارویی در سبد غذایی روزانه خانواده به عموم آموزش داده شده و روش نگهداری از این گیاهان در باغچه منازل نیز آموزش داده می گردد.

سوری یادآور شد: علاقمندان برای استفاده از بخش آموزشی این مرکز می توانند به نشانی اینترنتی :   WWW.BAGHFIRUZE.COM مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های ۸۸۰۲۳۷۸۷- ۸۸۳۳۰۵۶۶ تماس حاصل نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.