برگزاری رزمایش سپاه در تنگه هرمز

۲۸م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی دریایی سپاه از برگزاری رزمایش این نیرو در تنگه هرمز تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز قبل در حاشیه همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت با موضوع خلیج فارس و تنگه هرمز که در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها با ابزار نظامی در خلیج فارس به دنبال ادامه سلطه نظامی خود بر دنیا می باشند و اگر اقدامات آمریکایی‌ها روندی به خود می‌گیرد که تشدید‌کننده ناامنی باشد طبیعی است که خود آنها نیز در خطر خواهند بود و همه باید بدانند که خطر برای خلیج فارس و تنگه هرمز خطر برای همه دنیاست.

فدوی در خصوص شکار پهپاد آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه نیز اظهار داشت: وزارت دفاع آمریکا بعد از ۵ روز اعلام کرد که پهپاد اسکن ایگل مربوط به آنهاست و هنوز چیزی به عنوان باز پس‌گیری آن مطرح نشده است.

وی این پهپاد را رکوردار ساعت پروازی پهپادها در دنیا، دانست و تصریح کرد: اسکن ایگل ۳۰ ساعت مداومت پروازی دارد و مراقبت خوبی از ناوهای آمریکایی می‌تواند داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: این سومین اسکن ایگلی بود که گرفتیم و در موارد قبلی نیز تمام اطلاعات آنها را پیاده سازی کرده بودیم و در خط تولید قرار گرفته بود و مدتهاست در نیروهای مسلح کشورمان (نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه) مورد استفاده قرار گرفته است.
فدوی تصریح کرد: این پهپاد کاملا تاکتیکی است و رکورد یک و نیم میلیون ساعت پرواز را پشت سر گذاشته است.

وی دربارهٔ برگزاری رزمایش‌های دریایی سپاه نیز گفت: حداقل در سال یک رزمایش داریم که آن را اعلام می‌کنیم و تعدادی رزمایش نیز، خبری نمی‌شوند. رزمایش‌های ما در دریا و آب‌های بین‌المللی اجرا می‌‌شود و اثرات عملی خودش را دارد.

فدوی با بیان اینکه تا پایان سال رزمایشی در تنگه هرمز برگزار می‌کنیم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها از توان نیروی دریایی سپاه اطلاعی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سرعت ایران را به یک کشور دریایی تبدیل کنیم، گفت: ما توانمندی‌های خوبی برای مقابله با تهدیدات دشمن در خلیج فارس داریم.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.