برگزاری سی‌امین سالگرد ربوده شدن چهار ایرانی توسط صهیونیستها و غیبت مسئولان رسمی

رضا الیاسی: به گزارش خبرآنلاین، یادواره سی امین سالگرد اسارت سردار جاوید‌الاثر «حاج احمد متوسلیان» و سه یار همراهش (سید محسن موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان) عصر روز پنجشنبه گذشته در تالار بزرگ وزارت کشور با حضور خانوده ها و جمعی از دوستان و هم‌رزمان متوسلیان برگزار شد.

پیش از آغاز مراسم برخی از حضار منتظر حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و یا دیگر مسئولان این وزارت خانه بودند تا از زبان آنان پیگیری های انجام شده برای مشخص شدن وضعیت این چهار ایرانی را بشنوند اما پس از پیگیری ها معلوم شد که از ابتدا قرار نبوده که وزیر و یا مسئولان وزارت خارجه در این مراسم حضور داشته باشند.
در این مراسم که حضار منتظر حضور بسیاری از مسئولان رسمی کشورمان، فرماندهان و برخی وزیران بودند در ابتدا فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) سخنرانی کرد و پس از آن نیز تعدادی از همرزمان حاج احمد متوسلیان خاطراتی را از زمان حضور در جبهه بیان کردند.
فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ در این مراسم گفت: حاج احمد نه تنها برای رزمنده‌های تیپ ۲۷ محمدرسول الله(ص) فرماندهی می‌کرد، بلکه در مدت کوتاه راه‌اندازی هسته مقاومت در لبنان، بر دل‌های آنها حکومت ‌کرد.
سردار کاظمینی افزود: حاج احمد ثابت کرد که آماده است در هر گوشه‌ای از جهان برای فداکاری و زنده نگه داشتن اسلام و مقاومت در برابر صهیونیست‌ها حضور یابد و فرماندهی کند. امروز اگر مقاومت را در جنوب لبنان، حماس و فلسطین می‌بینیم، حاج احمد بود که مقاومت در برابر متجاوز را در مدت زمان کوتاه در جنوب لبنان پایه‌ریزی کرد.
در ادامه این مراسم، حاج منصور کوچک محسنی با ذکر شرایط ویژه آن دوران در لبنان و فعالیت‌های حاج احمد متوسلیان و یارانش در آن کشور گفت: معجزه این برادران در لبنان مرده‌ی آن زمان، زنده کردن فرهنگ ایثار و شهادت و بنیان‌گذاری حزب‌الله و بیداری لبنان بود که تا امروز هم ادامه دارد و بسیاری از فرماندهان حزب‌الله توسط همین برادران سپاه آموزش دیدند.
وی حاج احمد را مالک اشتر زمانه خود و مصداق بارز آیه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» دانست.
در خلال این مراسم، فیلم و عکس‌هایی از حاج احمد متوسلیان و یارانش پخش شد و همچنین شعرخوانی و پرده‌خوانی انجام گرفت و سردار مجتبی عسگری، مسئول برگزاری این یادواره، از کتاب «در هاله‌ای از غبار» با موضوع زندگی حاج احمد متوسلیان به قلم گلعلی بابایی رونمایی کرد.
«حاج احمد متوسلیان» از فرماندهان دفاع مقدس و یکی از پایه‌گذاران لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به همراه سه یار خود در تیرماه سال ۱۳۶۱ در لبنان و توسط شبه نظامیان مارونی حزب کتائب (فالانژیست‌ها) ربوده و پس از مدتی به زندان‌های رژیم غاصب صهیونیستی منتقل شدند و سرنوشت آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ایـــنـــجـــا

چهار ایرانی در بند صهیونیست ها

سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در لبنان هنگام حمله اسرائیل به جنوب لبنان در تهران بود. او با قطع مرخصی خود، بلافاصله رهسپار سوریه شد تا هر چه سریعتر خود را به محل کار خود در بیروت برساند. سید محسن موسوی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران، احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت و کاظم اخوان خبرنگار دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در بیروت افرادی بودند که با گذرنامه دیپلماتیک و مطابق عرف دیپلماتیک مشغول فعالیت رسمی و قانونی خود بودند. آنها در حالیکه با خودروی پلاک سیاسی از شمال لبنان وارد بیروت می شدند توسط شبه نظامیان مرتبط با رژیم صهیونیستی ربوده شدند.

تا کنون خبر موثقی از سرنوشت این چهار ایرانی منتشر نشده است.
/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.