برگزاری مسابقات روباتیک دانش آموزی کشور

دانش > روبات– سیزدهمین دوره از مسابقات بزرگ روباتیک دانش آموزی کشور، ۹ و ۱۰ شهریور ماه سالجاری به میزبانی استان قم برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، دبیر این همایش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این مسابقات سه هزار دانش آموز نخبه از سراسر کشور و نیز تیم‌های روباتیک از مدارس برتر ایران، در مجتمع امام خمینی(ره) قم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محمدتقی محمدپور افزود: این رقابت‌ها در رشته‌های روبات‌های فوتبالیست، روبات‌های جنگجو، روبات‌های خدمتکار، روبات‌های آتش نشان، تعقیب و رالی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات که تاکنون در انحصار استان‌های تهران، اصفهان و فارس بوده است، امسال برای نخستین بار در استان قم برگزار می‌شود.

دبیر همایش مسابقات کشوری روباتیک دانش آموزی خاطر نشان کرد: سازمان آموزش و پرورش، شهرداری قم، سپاه علی بن ابیطالب(ع)، استانداری قم، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از حامیان برگزاری مسابقات روباتیک هستند.

محمدپور اعلام کرد: علاقه مندان می‌توانند تا چهارم شهریورماه امسال برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت نام کرده یا به سایت www.betaco.com مراجعه کنند.

وی برگزاری غرفه‌هایی از آموزش علوم نوین همچون روباتیک، نجوم، نانو، هوا و فضا و کارگاه‌های زیست شناسی و شیمی را از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای برگزاری این مسابقات عنوان کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.