برگزاری مناقصه ۱۲۰۰ دستگاه واگن باری

عصر خودرو : مدیر تدارکات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از برگزاری مناقصه ۱۲۰۰ دستگاه واگن باری خبر داد و گفت: قیمت پایه کارشناسی برای این کل واگن‌های این مزایده نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان است.

به نقل از مهر، نورالله بیرانوند در جمع خبرنگاران به برگزاری آخرین مرحله مزایده فروش واگن های باری اشاره کرد و گفت: در این مزایده ۱۲۰۰ دستگاه واگن باری به مزایده گذاشته می شود که برنده مزایده می تواند ۲۰ درصد از ارزش این واگن ها را به صورت نقدی و مابقی را در اقساط ۶۰ ماهه بپردازد.

مدیرکل تدارکات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه برگزاری این مزایده آخرین حلقه زنجیره خصوصی سازی واگن های باری تکمیل می شود، افزود: ۲۱ شهریور ۹۱ آخرین زمان تحویل اسناد مزایده است و در تاریخ ۲۷ شهریورماه زمان بازگشایی پاکت ها و اعلام برنده مناقصه است.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص ارزش کلی این واگن ها، تصریح کرد: قیمت پایه کارشناسی برای این کل واگن های این مزایده نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان و براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری تعیین شده است و به جهت شفاف سازی فضای معاملاتی در اسناد مهم منتشر و به متقاضیان اعلام می شود.

بیرانوند افزود: باتوجه به اینکه واگن های باری را به بخش خصوصی واگدار کردیم واگذاری دپوهای تعمیراتی این نوع واگن ها نیز در دستور کار راه آهن قرار دارد که به جز بخشی که به صورت مزایده به داده شده نسبت به واگذاری مابقی آن اقدام خواهیم کرد که زنجیره خصوصی سازی کامل تر شود.

مدیرکل تدارکات شرکت راه آهن بابیان اینکه با انجام این واگذاری ها تمامی امور به بخش خصوصی واگذار می شود، بیان کرد: تاکنون ۸ مزایده برگزار شده که در مجموع ۱۲ هزار و ۳۰۰ واگن به فروش رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه تمامی این واگذاری ها با برگزای مزایده و ایجاد فضای رقابتی مناسب بین شرکت های حمل و نقل ریلی و با صلاحیت انجام شده و امروزه غیر از واگن های مزایده، امر حمل و نقل بار راه آهن از سوی این شرکت ها برگزار می شود.

بیرانوند با اشاره به اجرای اصل ۴۴ در حمل و نقل ریلی کشور، افزود: راه آهن در اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور، برنامه های گسترده و متنوعی را تدوین کرده است که مهترین این برنامه ها واگذاری واگن های مسافری و باری و در مرحله بعد ناوگان لکوموتیو یا کشنده های راه آهن است.

به گفته مشاور مدیرعامل راه آهن با پیگیری برنامه ها، امر تصدی گری حمل و نقل به طور کامل به بخش خصوصی واگذار می شود همانطور که واگذاری ها در بخش واگن های مسافری بصورت ۱۰۰ انجام شده است.

وی اظهار داشت: هدف از خصوصی سازی، افزایش بهره وری از شبکه ریلی کشور و ناوگان واگن های باری و همچنین چابک سازی راه آهن برای سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کلان است.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.