برگزاری۱۲۲هزار جلسه مشاوره در دانشگاه‌ها طی سال قبل/راه‌اندازی دفاتر مشاوره و سلامت

۳۰م دیماه ،

4-1002.jpg

رییس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه سال قبل ۱۲۲ هزار جلسه مشاوره برای دانشجویان در کل دانشگاه‌های کشور برگزار شد، گفت: اگر تعداد دانشجویان دولتی را حدود ۶۰۰ هزار دانشجو در نظر بگیریم، بر این اساس به ازای هر پنج دانشجو، یک جلسه مشاوره برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یعقوبی صبح امروز در بیست و دومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها که در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد، فضای فیزیکی مراکز مشاوره دانشجویی را بر حسب مترمربع ۱۶۵۱ عنوان کرد و گفت: بر این اساس به ازای هر ۱۰۰۰ دانشجو، ۱۷ مترمربع فضای فیزیکی وجود دارد.

وی تعداد شعب مراکز مشاوره در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها را بیش از ۲۵۰ شعبه عنوان کرد و گفت: از جمله مواردی که سبب نارضایتی مراکز مشاوره محسوب می‌شود، روند اعتبار و بودجه است.

رییس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، مشاوره تحصیلی و شغلی را وجه تمایز مراکز مشاوره عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر سرانه دانشجویی و فرهنگی سه فعالیت عمده در حوزه دانشجویی را تحت پوشش قرار می‌دهد که یک سوم این سرانه که در هر نیمسال بیش از ۸۰۰۰ تومان است در دانشگاه‌های غیر انتفاعی باید صرف امور مشاوره ‌شود.

یعقوبی با اشاره به رونمایی از «سند راهبردی مشاوره دانشجویی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴»، گفت: گام بعدی، تدوین برنامه پنج ساله عملیاتی مراکز مشاوره است که در سال ۹۲ به آن می‌پردازیم.

وی همچنین از راه‌اندازی دفاتر مشاوره و سلامت در ساختار تازه خبر داد و گفت: سابق بر این دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها فعال بود که در حال حاضر بخش سلامت نیز برای توسعه و تقویت بیشتر به فعالیت‌های بهداشتی به آن اضافه شده است.

وی با تاکید بر نظارت بر مراکز مشاوره دانشجویی، گفت: در سال جاری بیش از ۱۵ مرکز مشاوره را مورد بازدید قرار دادیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.