برگزار اکسپوی آثار هنری قرآنی در ماه رمضان

جام جم آنلاین: رییس جشنواره بین المللی بسم الله از برگزاری نخستین اکسپوی بزرگ فروش آثار هنری قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمدرضا کمره ای با بیان مطلب فوق، افزود: این اکسپو که همزمان با برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی بسم الله برگزار می شود، به عرضه و فروش آثار قرآنی اختصاص دارد و پیش از این سابقه نداشته است.

وی افزود: در بیشترین نمایشگاه ها و مراکز فروش‌آثار هنری دولتی، به طور معمول در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آثار شامل تولیدات آثار قرآنی می شود بنابراین به خاطر خلاء موجود در این زمینه ، این اکسپو تنها شامل آثار دینی و قرآنی می شود.

به گفته رییس جشنواره بین المللی بسم الله، نگارخانه ها و بخش خصوصی نیزدر بیشتر مواقع وارد این حوزه نمی شوند و به آثار نوگرا تمایل بیشتری دارند.

کمره ای افزود:در حالیکه بسیاری از هنرهای تجسمی ظرفیت بالایی در زمینه خلق آثار دینی و قرآنی دارند و هنرمندان ایرانی در بخش نقاشیخط و خوشنویسی از جایگاه رفیعی برخوردارند.

وی اضافه کرد:این اکسپو شامل آثار نقاشیخط و خوشنویسی از سرشناس ترین هنرمندان طراحی ،گرافیک، خوشنویسی و نقاشیخط در حوزه قرآنی است.

رییس جشنواره بین المللی بسم الله با بیان اینکه این نمایشگاه بیشتر شامل آثارهنرمندان نسل اول می شود، افزود: در این نمایشگاه فروش آثار هنری ،۳۰۰ تابلو از بزرگان هنرهای خوشنویسی و نقاشیخط چون استاد امیرخانی، کابلی، احصایی، صادق زاده، اخوین و رسولی عرضه می شود.

به گفته کمره ای، علاوه بر تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان عرصه خوشنویسی و نقاشیخط و معرفی رشته های هنری، این اکسپو با هدف توجه به هنرهای دینی و همچنین اقتصاد هنر برگزار می شود.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه فروش آثار هنری را از اول تا پایان ماه رمضان عنوان کرد و افزود: از همه نهادها و سازمان های دولتی انتظار داریم با توجه به مصوبه الزام اختصاص بودجه برای خرید آثارهنری و همچنین اهمیت گسترش هنر دینی و قرآنی از این بازار فروش استقبال و خرید کنند.

کمره ای همچنین تاکید کرد که بهتر است به جای فروش آثار هنرمندان ایرانی در حراجی هایی خارج از کشور مثل کریستیز، این کار در داخل کشور انجام شود. چرا در بسیاری از موارد در این حراجی ها مبلغ واقعی آثار پرداخت نمی شود.

رییس جشنواره بین المللی بسم الله گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نهمین دوره جشنواره بسم الله با عرضه آثار گرافیک و خوشنویسی علاوه بر برج میلاد تهران و جزیره ابوموسی در سه پایتخت کشور اسلامی شامل داکا، کوآلالامپور و دبی برگزار شود که سه روز پایانی این نمایشگاه به فروش آثار این بخش اختصاص دارد.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.