برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی خنیاگران معرفی شدند

۲۱ام بهمن ،

سومین جشنواره موسیقی خنیاگران روز قبل (جمعه ۲۰ بهمن ماه) با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه این جشنواره در سینما استقلال شهر خرم آباد برگزار شد که طی آن از عاشیق سلجوق شهبازی، پیشکسوت موسیقی آذربایجان، سهراب محمدی، دوتار نواز خراسانی، امیر صادقی، شاهنامه‌خوان و علی نعمتی، دبیر جشنواره دفاع مقدس و مدیر هنری بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش گروهای موسیقی بومی و قومی رتبه سوم به گروه آساره از لرستان، رتبه دوم به گروه میسان از خوزستان و رتبه اول به طور مشترک به گروه های سیمره و هرای تعلق گرفت.

هیئت داوران در بخش کرال هیچ یک از گروه ها را شایسته مقام اول ندانستند، رتبه دوم به گروه کر خراسان رضوی و رتبه سوم به گروه کرال مهر وطن از کرمان تعلق گرفت.

در بخش آهنگسازی ضمن تقدیر ازگروه شاهنامه خوانی، مهران غضنفری از گروه میسره لرستان و مژگان خوش اندام از استان خراسان شمالی به عنوان آهنگسازان برتر انتخاب شدند.

در بخش نوازندگان هیئت داوری ضمن تقدیر از توانایی های تکنیکی رضا خسروی از گروه هرای، از احسان عبدی پور نوازنده سرنا از گروه آساره لرستان، داوود رضایی نوازنده کمانچه از گروه سیمره لرستان، شهرام فرهائی نیا نوازنده دو تار از گروه ندای جام و حامد فیضیان نوازنده کمانچه از گروه آساره لرستان به عنوان برترین نوازندگان این جشنواره انتخاب شدند.

هیات داوران از گروه چهارمحال و بختیاری به خاطر احیای آیین های ارزشمند فرهنگ قومی و بازی های حماسی منطبق با ارزش گذاری های جشنواره خنیاگران انقلاب و نیز تسلط مثال زدنی به فیگورها و حرکات چوب بازی بختیاری تقدیر کرد.

رونمایی از لوح فشرده دومین جشنواره خنیاگران، ارائه گزارش تصویری ار جشنواره موسیقی، اجرای گروه موسیقی میسره از لرستان و دوتار نوازی سهراب محمدی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی بود.

لازم به ذکر است ۱۳ گروه موسیقی از سراسر کشور به میزبانی استان لرستان طی روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.