بر اساس نظرسنجی‌ها نتانیاهو پیروز انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی است

بر اساس نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو بتواند در انتخابات زود هنگام سال آینده به راحتی پیروز شود و ائتلافی بزرگتر از آنچه امروز وجود دارد، تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام وجود بن بست در مناقشات بودجه با متحدانش و چالش‌های امنیتی برگزاری انتخابات زود هنگام را در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.

نظرسنجی روزنامه معاریو نشان می‌دهد که حزب راست‌گرای لیکود به رهبری نتانیاهو ۲۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را به دست خواهد آورد.

در حال حاضر این حزب ۲۷ کرسی در اختیار دارد. براساس این نظرسنجی دو حزب قدرتمند رقیب لیکود که حزب چپ میانه کارگر و جنبش میانه به رهبری یعار لاپید، مجری سابق تلویزیون می‌باشد، هر کدام قادر به کسب ۱۷ کرسی می‌شوند.

روزنامه هآرتص نیز براساس نظرسنجی انجام شده توسط این روزنامه اعلام کرد: دولت ائتلافی آتی به رهبری حزب لیکود تشکیل می‌شود و از احزاب ملی‌گرا یا مذهبی شکل می‌گیرد و می‌تواند ۶۸ کرسی پارلمان را به دست آورد.

تنها متحد از حزب میانه نتانیاهو، ایهود باراک، وزیر جنگ کنونی بر اساس این نظرسنجی‌ها نمی‌تواند آرای لازم را به دست آورده و در انتخابات آتی هیچ کرسی نخواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.