بر گسترش روابط مجالس ایران و پاکستان تاکید شد

به گزارش ایرنابه نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی ،‌ رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با رییس مجلس ایالت خیبر و پختونخواه پاکستان و هیات همراه دیدار کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به توافقات و تفاهمات دو کشور برای افزایش سطح همکاری های اقتصادی – تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ چشم انداز مناسبات فی مابین را بسیار روشن و امیدوار کننده خواند .

رییس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه اجرای توافق دو کشور برای احداث خطوط لوله گاز ایران به پاکستان را بسیار مهم دانست .

رییس مجلس شورای اسلامی دراین دیدار روابط دوکشور را بسیار صمیمانه و بر پایه دوستی عمیق تاریخی دو ملت خواند و افزود: در طول سال های گذشته علی رغم مشکلات و بحران های فراوان در منطقه مناسبات برادرانه فی مابین با درایت رهبران دوکشور همواره رو به پیشرفت و توسعه بوده است .

وی در همین زمینه به اهمیت و نقش مناسبات پارلمانی دو کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد :باید از تمام ظرفیت های موجود از جمله جایگاه قوی مجالس در دو کشور برای گسترش و تعمیق همکاری های فرهنگی ،اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان بهره برد.

** اراده رهبران دو کشور برای توسعه همه جانبه مناسبات

‘کرامت له چغرمتی ‘رییس مجلس ایالت خیبر و پختوخواه پاکستان نیز در این دیدار با بیان اشتراکات و مناسبات تاریخی ، فرهنگی و دینی دو ملت ،بر اراده رهبران و مردم پاکستان برای توسعه همه جانبه مناسبات برادرانه فی مابین تاکید کرد و افزود :‌ ملت پاکستان هیچگاه کمک ها و حمایت های دولت و مردم ایران را در مشکلات از جمله در حادثه سیل ویرانگر سال گذشته فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فراوان ناشی از حضور نیروهای خارجی در ایالت خیبر و پختونخواه پاکستان در طول سال های اخیر افزود :‌با همکاری مردم و رهبران این ایالت خیبر و پختونخواه پاکستان در بخشی از سخنان خود پاکستان را خط مقدم مبارزه با تروریسم خواند و خاطر نشان کرد : گروههای تروریستی با سوء استفاده از اعتقادات دینی عمیق مردم این منطقه ،امنیت و آرامش منطقه را تهدید می کنند.

وی در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این ایالت برای مقابله با گروههای تروریستی ارایه داد.

سیام **۱۷۰۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۱۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.